یاسوج/

تدوین سند راهبردی عشایر گامی در شناسایی ایلراه ها و رفع تصرف آن

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از تدوین سند راهبردی عشایر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: در این سند ایلراه های عشایر شناسایی و تصرف ایلراها محدود شده است

 مجید علیپور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج گفت: در این سند به ساماندهی اراضی میان بندی که از دست رفته و اطراق گاه های عشایری به طور ویژه توجه شده است.
وی تصریح کرد :  جامعه عشایری سالانه قابلیت عرضه بیش از 416 هزار راس دام را دارد که این میزان دام 60 درصد گوشت مورد نیاز مردم این استان را تامین می کند.
وی افزود: جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد سالانه قابلیت عرضه 94 هزار راس گوسفند و بره، 320 هزار راس بز و بزغاله و 2 هزار و 600 راس دام سنگین از جمله گاو و گوساله را به بازار دارد.
وی بیان کرد: عشایر در سایر تولیدات نقش مهمی دارد و توانسته باتولید سالانه بیش از 23 درصد از انواع محصولات کشاورزی و باغی، بیش از 10هزار متر مربع انواع صنایع دستی قالی، قالیچه،گبه،گلیم و جاجیم توانمندی خود را در بازار های ملی و منطقه ای نشان داده اند.
علی پور اظهار کرد: با توسعه چراگاه ها و ایجاد پمپاژ های آب کشاورزی می بتوان تولیدات عشایر را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داد.
عشایر کهگیلویه و بویراحمد با 11 هزار و 200 خانوار و بیش از 70هزار نفرجمعیت نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصاد این استان دارد./س
برچسب ها: سند ، عشایر ، ایلراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.