سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قزوین:

کشور در بهترین فرصت برای تغییر سبک حکمرانی است

استاندار قزوین گفت: کشورمان با توجه به آغاز مجلس سیزدهم و دولت چهاردهم در یک فرصت بسیار خوب برای تغییر سبک حکمرانی و خدمت رسانی بهتر به مردم قرار دارد.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جشنواره شهید رجایی استان قزوین گفت: کشور امروز نیازمند یکسری ضرورت‌هایی است که مهم‌ترین آن برقراری تناسب بین تلاش‌ها و نتایج است، به عبارت دیگر مشکل از عملکرد مدیران در دستگاه‌های اجرایی نیست، بلکه تجربه من ثابت کرده که نیازمند بازبینی در فرآیند‌های حکمرانی هستیم.

وی تاکید کرد: تاخیر در بازبینی حکمرانی، باعث از بین رفتن انگیزه‌ها شده و اعتماد عمومی را کاهش می‌دهد که همگی در نهایت باعث اتلاف منابع خواهد شد، یعنی سبک حکمرانی باید در حوزه سیاست گذاری و رسالت‌های مبتنی بر برنامه‌های کلان بازتعریف شود تا بتوانیم به نحوز مطلوب به مردم خدمت رسانی کنیم.

اعلایی ادامه داد: کشور امروز در شرایط خوبی برای تغییر سیاست‌های کلان کشوری است، به هرحال مجلس به عنوان یک مرجع تصمیم ساز در ابتدای کار قرار گرفته که در کنار همگرایی با دولت می‌تواند اولویت‌های حکمرانی را مورد توجه قرار داد.

استاندار قزوین با بیان اینکه بین مسئولیت‌ها و اختیارات مدیران فاصله بسیاری وجود دارد، اضافه کرد: هرچقدر فضای استانی پر اختیارتر باشد، مشکلات بومی شده و حل آن آسان‌تر خواهد بود که در بیشتر موارد مثل برق و انرژی وارد فضای ملی شده و امکان تغییرات نداریم.

اعلایی بیان کرد: قانونگذاری باید از تعارض منافع خارج شود و تاثیرگذاری کارشناسی بالاتر از سیاسی کاری باشد، چراکه هرچقدر این اتفاقات بیشتر شود فضای خدمتی را افزایش خواهد داد.

استاندار قزوین گفت: همواره تقدیر همه دست اندرکاران دولتی فراهم نیست و این تعدادی که امروز مورد تقدیر قرار می‌گیرند، تنها نمونه و بخش کوچکی از مجموعه دستگاه‌های اجرایی هستند.

در این جشنواره ۱۵ دستگاه اجرایی به عنوان رتبه برتر بین دستگاه‌های دولتی استان قزوین انتخاب شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.