سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان: در صورت سقوط اوکراین، مولداوی کشور بعدی خواهد بود

وزیر خارجه آلمان حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه را کمک به ثبات مولداوی دانست.

جنگ اوکراین پس از آن رخ داد که کشور‌های غربی به رهبری آمریکا در استراتژی حماقت آمیز کوشیدند سازمان ناتو را به مرز‌های روسیه بکشانند. اکنون غرب از اشتباه استراتژیک خود در این جنگ خونین درس نگرفته و همچنان در حال دامن زدن به آن است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در یک کنفرانس خبری گفت: حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه ضامن امنیت مولداوی، کشور همسایه کی یف است. 

وی در این زمینه خاطر نشان کرد: هر اقدامی که ما برای حمایت از اوکراین در جنگ انجام می‌دهیم باعث تقویت ثبات در مولداوی می‌شود. کاملا روشن است که نگرانی مردم این کشور چیست؛ اینکه اگر اوکراین سقوط کند، مولداوی کشور بعدی خواهد بود. 

بائربوک اکنون در مولداوی به سر می‌برد و با مقامات ارشد این کشور درباره همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو می‌کند. آلمان بزرگترین حامی اوکراین در جنگ با روسیه در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

مولداوی یکی از ۱۵ کشوری است که از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در دسامبر ۱۹۹۱ شکل گرفت. این کشور کوچک نه در اتحادیه اروپا و نه در سازمان ناتو عضویت ندارد. از این رو، مقامات مولداوی از آن بیم دارند که به دلیل حمایت‌های گسترده خود از اوکراین و اتحاد با غرب در نهایت مورد خشم روسیه قرار گیرند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.