سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نهمین کنگره نشان علمی فرهنگی شهریار در دانشگاه تبریز

همزمان با سالروز درگذشت استاد شهریار نهمین دوره کنگره بین‌المللی نشان علمی فرهنگی شهریار به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد و از فعالان این عرصه تجلیل به عمل آمد.

 رئیس اندیشکده تحقیقات قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز در نهمین کنگره نشان علمی فرهنگی شهریار اظهار داشت: این کنگره بیشتر به منظور توسعه دیپلماسی علمی و فرهنگی برگزار شده است.

 فرشبافیان شناسایی و انتخاب اساتید، محققان و دانشمندانی که در راستای ترویج و توسعه تمدن ایرانی و اسلامی و زبان فارسی در کشور‌های منطقه قفقاز، آناتولی و آسیای میانه فعالیت علمی و فرهنگی می‌کنند را از جمله اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.

وی افزود: پس از شناسایی این اساتید و دانشمندان،این افراد به عنوان محققان، اساتید و دانشمندان  الگویی برای فعالیت مشترک با کشور‌های منطقه معرفی می‌شوند.

فرشبافیان با اشاره به نحوه انتخاب برگزیدگان تصریح کرد: در طول یک سال با ارتباطاتی که برقرار می‌شود و در نهایت با هماهنگی رایزن‌های فرهنگی ایران در دیگر کشور‌ها این افراد مشخص و معرفی می‌شوند.

 وی گفت: در طول هشت دوره برگزار شده پیشین این کنگره ۸۲ نفر از کشور‌های ترکیه، هندوستان، پاکستان، نخجوان، گرجستان، آذربایجان و عراق معرفی شدند و نشان فرهنگی شهریار و جوایز به این افراد اعطا گردید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.