سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گشایش نمایشگاه شمس و‌مولانا در خوی

آثار منتخب خوشنویسی هنرمندان کشور در جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه آثار منتخب خوشنویسی هنرمندان کشور در بخش خوشنویسی هفتمین جشنواره ملی شمس و مولانا در قالب ۷ روز فرهنگی شهرستان خوی با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری این شهر گشایش یافت.

سجاد چهره آرا رئیس شورای اسلامی شهر خوی در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه هنرمندان برجسته خوشنویسی از استان‌های خط عرفان حضور دارند و این نمایشگاه به مرکز اتصال و پیوند این استان‌ها با محوریت شمس، حافظ، سعدی، عطار وخیام شیخ صفی الدین اردبیلی وباباطاهر تبدیل شده است.

استاد کوچری مدیرنمایشگاه با تقدیر از حضور هنرمندان در این نمایشگاه فاخرگفت: در این نمایشگاه ۵۲ اثر برتر از هنرمندان و اساتید هنر خوشنویسی از استان‌های فارس، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان وهمدان به نمایش گذاشته شده است .

وی افزود: این آثار در شیوه خطی نستعلیق و در قالب‌های چلیپا، کتابت و سیاه مشق نگارش شده اند که مضامین آنها مربوط به شمس و مولاناست.

کوچری تصریح کرد: از ۲۹ مهر مسابقه حضوری نویسی خوشنویسی هم با هنر نمایی هنرمندان برجسته خوشنویسی از استان برگزار و آثار برتر به موزه شمس برای نگهداری اهدا می‌شود.

این نمایشگاه تا ۸ مهر ماه ماه برای بازدید عموم علاقه‌مندان برپاست.

همچنین به مناسبت رویداد ۷ روز فرهنگی خوی همایش هنرمندان جوان و ۶ استاد هنر‌های تجسمی و نقاشی در پیاده راه شریعتی خوی برگزار شد که با استقبال بسیار خوب دوستداران به هنر نقاشی مواجه شد.

در این همایش در قالب کارگاه نقاشی تصویر چهره ۶ تن از مفاخر خوی توسط هنرمندان نقاش خلق شد وتصاویر اماکن تاریخی خوی هم برروی بوم هنرمندان جوان ونوجوان نقش بست.

به این مناسبت همچنین همایش شعر وحدت، و همایش نجوم و رصد آسمان شب بعنوان (برآسمان جویم یار) در دانشگاه آزاد اسلامی خوی برگزار شد .

عبداله زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی گفت: در راستای گرامیداشت ۷ روز فرهنگی خوی همایش شعر وحدت به مناسبت هفته وحدت در محوطه دانشگاه برگزار شد و درآن ۹ شاعر توانمند از استان سروده‌های جدید خود در مورد پیامبرگرامی اسلام و شمس و مولانا را ارائه کردند.

وی افزود: همایش علمی نجوم هم بیش از ۱ هزار دانش آموز و دانشجو در کار رصد اجرام سماوی و ماه را با تلسکوپ انجام دادند.

رویداد هفت روز فرهنگی خوی در بخش‌های شعر، موسیقی اصیل و سنتی ایرانی، خوشنویسی با حضور بیش از ۸۰ هنر‌مند ازسراسرکشورمان برگزار می‌شود.

دهمین همایش بین اللملی شمس و مولانا هم ۷ و ۸ مهرماه همزمان با روز ملی شمس و مولانا با حضور بیش از ۱۲۰ شمس و مولانا پژوه داخلی و خارجی در خوی برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.