سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار طرح تجهیز کلینیک‌های تخصصی دوستدار سالمند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار طرح تجهیز کلینیک‌های تخصصی دوستدار سالمند باید صورت گیرد.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در نشست شورای ساماندهی سالمندان استان گفت: وجود مراکز بهداشتی درمانی دوستدار سالمند در استان با هدف ارائه خدمات بهتر به این قشر از ضروریات است و راه اندازی آن باید سرعت گیرد.

او افزود: شهرداری بیرجند با برنامه‌های مناسب شهر دوستدار سالمند، طرح‌هایی را در هفته سالمندان اجرایی کند.

طالبی با اشاره به لزوم تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار طرح تجهیز کلینیک‌های تخصصی دوستدار سالمند اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز دوستدار سالمند در پنج شهرستان استان بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی پیگیری شود.

معاون استاندار با تأکید بر لزوم مناسب سازی ورودی ادارات گفت: دسترسی به مسئولان برای افراد معلول و سالمند باید آسان باشد، اما رتبه تعدادی از ادارات در ارزیابی‌های مرتبط با این موضوع بسیار پایین است که قابل قبول نیست.

او بیان کرد: برای هفته سالمندان از هفتم تا دوازدهم مهر برنامه‌هایی در صدا و سیما پیش بینی شود تا کارشناسان این حوزه مطالبی را ارائه کنند.


بیشتر بخوانید


طالبی بر اجرای برنامه‌های غنی و اثرگذار در هفته سالمندان تأکید کرد و ادامه داد: برنامه ریزی جشنواره ویژه سالمند در این هفته ضروری است تا بتوانیم تکریم این قشر را به شکل منسجم انجام دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در این جشنواره از بازنشستگان خود تجلیل کنند اگرچه این موضوع نباید محدود و منحصر به هفته سالمندان باشد؛ خدمات رسانی به سالمندان باید فرهنگ سازی شود و هفته دوم مهر نمادی از این موضوع است.

او کسب رتبه سوم کشوری برای خراسان جنوبی در اجرای سند استانی سالمندان را شایسته تقدیر عنوان کرد و گفت: این موفقیت نشان می‌دهد خراسان جنوبی جزو سه استان برتر در این حوزه است.

در این نشست ۱۲ دستگاه اجرایی که در اجرای سند سالمندان استان بیشترین همکاری را با دبیرخانه داشتند، تجلیل شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.