سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۶۰۰ کلاس درس پذیرای بیش از ۷۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس پذیرای کلاس اولی‌ها در این استان هستند از شرکت بیش از ۷۷ هزار کلاس اولی در جشن شکوفه‌ها خبر داد.

 رضا رضایی در جشن شکوفه‌ها گفت: امسال ۷۰ هزار دانش آموز پایه اولی در ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

وی اظهار کرد: حدود ۱۸ هزار دانش آموز کلاس اولی در شهر کرمان وجود دارد.

رضایی گفت: در استان کرمان هفت کلاس درس یک نفره (یک معلم و یک دانش آموز) و سه مدرسه یک نفره در حوزه عشایر دایر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین از آغاز سال تحصیلی جدید با اجرای ویژه برنامه‌های زنگ مهر و مقاومت در ابتدای مهر خبر داد و افزود: امسال حدود ۶ هزار مدرسه در استان پذیرای دانش آموزان هستند.

رضایی تصریح کرد: جشن جوانه‌ها ویژه دانش آموزان پایه هفتم نیز چهارشنبه ۲۸ شهریور در دبیرستان متوسطه اول دخترانه فرزانگان ناحیه دو و جشن بازگشایی مدارس و آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت به همراه رونمایی از کتاب "راز صبح" با محور زندگی حاج شیخ علی ایرانمنش مدیرکل شهید آموزش و پرورش استان در روز یکشنبه یکم مهر در دبیرستان پسرانه شاهد ناحیه یک کرمان و مراسم نواختن زنگ نمازهمزمان با اذان ظهر در دبستان دخترانه ثارالله ناحیه یک کرمان برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و اجتماعی کشور است، افزود: در اقدامی ارزشمند مقرر شده مسئولان، فرزندان شهدای حادثه تروریستی را در روز اول مهر از خانه تا مدرسه همراهی کنند.

رضایی با اعلام اینکه در سه سال اخیر حدود ۸ هزار معلم جدید فقط از طریق آزمون وارد چرخه نظام تعلیم و تربیت شده اند، گفت: معلمان توانمندی استخدام شده اند که از نظر صلاحیت‌های حرفه‌ای و سلامتی جسمی و روانی سنجیده و گزینش شده اند.

مراسم نمادین جشن شکوفه‌ها در دبستان دخترانه شاهد ناحیه دو کرمان با حضور جمعی از مسئولان، اولیا و دانش آموزان برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.