سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرم مطهر شاهچراغ (ع) میزبان نوحافظان قرآن کریم می‌شود

بیست و یکمین جشنواره ملی جبرائیل امین به همراه تجلیل از ۴۷۰ نوحافظ ۲۰ جزء قرآن کریم به میزبانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ۲۹ شهریورماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی در نشست خبری، گفت: در مراسمی و با حضور مسئولان کشوری و استانی آیین تجلیل از ۴۷۰ نفر از حافظان قرآن کریم روز پنجشنبه ۲۹ شهریورماه در حرم مطهر حضرت احمدابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه امسال از ۲۵۶ حافظ کل قرآن و ۲۱۴ حافظ ۲۰ جزء کشور که در یک سال گذشته موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند تجلیل خواهد شد، گفت: از میان این حافظان ۲۵۲ نفر مرد و ۲۲۳ نفر زن هستند که یک بانویی ۵۸ ساله و ۱۰ نوجوان زیر ۲۰ سال در این مرایم تجلیل می‌شوند.

 مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) با اشاره به اینکه استان فارسی‌ها با ۱۵۲ نفر در حفظ قرآن کریم پیشتاز هستند، بیان کرد: استان‌های کرمان با ۶۳ حافظ، قم با ۴۱ حافظ، تهران با ۳۲ و خوزستان با ۳۰ حافظ در رتبه‌های بعدی کشور قرار دارند.

شاهسونی با اشاره اشتغال و تحصیلات این حافظان، افزود: ۵۳ نفر از حافظان قرآن کریم دارای تحصیلات حوزوی، ۱۰۱ نفر با تحصیلات مرتبط دانشگاهی و ۳۲۱ نفر از آنها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند،  همچنین با توجه به تفاهم‌نامه همکاری که بین این موسسه و ارتش جمهوری اسلامی ایران منعقد شد کارکنان نیز در دوره‌های شبانه روزی حفظ قرآن شرکت کرده‌اند که در این راستا مرکز شبانه روزی حفظ قرآن بیت الاحزان در تهران راه اندازی می‌شود.

او گفت: حفظ قرآن در مراکز شبانه روزی و روزانه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) انجام می‌شود، ۲ سوم حافظان در مراکز شبانه‌روزی و یک سوم در روزانه تربیت می‌شوند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) افزود: موسسه بیت‌الاحزان از سال ۱۳۷۵ راه‌اندازی شده و هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ شعبه در سراسر کشور با اولویت مناطق محروم دارد و هر سال، حدود یک‌صد هزار کودک در مهد و پیش‌دبستانی و بیش از هزاران نفر از نوجوانان و جوانان کشور تحت پوشش این موسسه قرآنی در مسیر حفظ قرآن قرار می‌گیرند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این نشست خبری گفت: امسال طرح ۴۰ هزار شهید، ۴۰ هزار حافظ در کشور برگزار شده و فارس دومین استان اثر گذار در این طرح است.

احمدرضا نداف افزود:تاکنون ۴۷ موسسه قرآنی و چهار هزار و ۴۰۰ حافظ قرآن کریم از فارس در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند و ۱۰ موسسه فعالیت خود را آغاز کرده اند و این استان پس از خراسان رضوی در کشور دوم است.

نداف با بیان اینکه صدور گواهی حفظ قرآن به یکی از مشکلات تبدیل شده، از قرآن آموزان و حافظان کل و اجزای قرآن کریم خواست تا با شرکت در فرآیند آزمون اداره کل تبلیغات اسلامی، مدرک خود را دریافت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه این نشست خبری گفت: مؤسسه بیت الاحزان در فرایند ۲۸ ساله فعالیت خود در تربیت حافظان قرآن کریم درخشیده و امروز هیچ جلسه قرآنی در سطح عالی کشور بدون حضور آن شکل نمی‌گیرد.

حمیدرضا قانعی افزود: فعالیت‌های این موسسه قرآنی از ایران نیز فراتر رفته بین‌المللی شده و امروز شاهد قرآن آموزانی از دیگر کشور‌ها در مراکز این موسسه هستیم.

او با اشاره به برخی فعالیت‌های قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اظهار کرد: امروز محافل قرآنی استان با محوریت شورای توسعه قرآنی نظم بیشتری گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.