مدیر کانون‌های خدمت رضوی فارس، از کسب رتبه نخست کانون تخصصی قرآن کریم فارس در بین کانون‌های تخصصی آستان قدس رضوی در کشور خبر داد.

سردار جابر مهدی یار مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان فارس، با اشاره به کسب رتبه نخست کانون تخصصی قرآن کریم فارس در بین کانون‌های تخصصی آستان قدس رضوی در کشور، اظهار کرد: استان‌های البرز و خراسان رضوی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

او با بیان اینکه کسب این جایگاه مرهون عنایت حضرت پروردگار، نگاه مهربانانه امام رئوف و تلاش و مجاهدت فعالان قرآنی کانون تخصصی قرآن کریم استان فارس است، ادامه داد: طی مراسمی در همایش دبیران تخصصی قرآن کشور در مشهد از استان‌های فعال در این عرصه تقدیر به عمل آمد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان فارس افزود: در حاشیه سومین گردهمایی دبیران تخصصی کانون‌های قرآنی سراسر کشور آستان قدس رضوی در مشهد، ۳ استان فارس، البرز و خراسان رضوی به عنوان استان‌های برتر و فعال در امور قرآنی طی ۶ ماه نخست امسال معرفی شدند.

مهدی یار ادامه داد: در سومین گردهمایی دبیران تخصصی کانون‌های قرآنی سراسر کشور آستان قدس رضوی که در زائر سرای رضوی برگزار شد، از دبیران کانون‌های خدمت به پاس خدمات ارائه شده با ارائه لوح تقدیر و اهدای هدایا تجلیل شد.

او با اشاره به نقش و جایگاه تعالیم قرآنی در هدایت و تعالی بشر، رمز کمال و سعادت جوامع بشری را در گرو حاکمیت قرآن بر زندگی، عمل و اندیشه انسان‌ها دانست و با تبیین نقش، اهمیت و جایگاه قرآن در کمال و سعادت بشر، از کلام وحی به عنوان چراغ هدایت و علاج همه درد‌ها و رنج‌های جوامع بشری یاد کرد.

مهدی یار اضافه کرد: قرآن تنها نسخه نجات بخش، هدایت گر و شفا بخش انسان هاست و بشر زمانی به سعادت و آرامش کامل می‌رسد که قرآن بر زندگی، اندیشه و عمل همگان حاکم شود.

مجتبی غیب پرور دبیر کانون موضوعی قران کریم در استان فارس نیز با تشریح فعالیت کانون تخصصی قرآن کریم استان فارس، اضافه کرد: این کانون جایگاه ویژه‌ای در قرارگاه تخصصی قرآنی شهید آیت‌الله رئیسی که به همت مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی، مرکز امور خادمین و مرکز امور مجاورین آستان قدس رضوی تشکیل شده، دارد، همچنین فعالان قرآنی استان فارس علاوه بر زمینه‌های تخصصی فعالیت در حوزه‌های قرآنی در زمینه تعالی جایگاه طرح‌های دیگر از جمله مهدالرضا (ع)، شباب الرضا (ع)، من قرآن را دوست دارم، طرح شمیم تلاوت رضوی، جلسات سنتی، نمایشگاه‌ها و تفسیر و تدبر در قرآن کریم نیز فعالیت چشمگیری داشته و با جدیت و فعالیت‌های بیشتر ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار