سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل فازهای هفت و هشت نیروگاه رامین بخشی از کمبود تولید برق کشور را تامین می‌کند

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: تکمیل فازهای هفت و هشت این نیروگاه می‌تواند بخشی از کمبود تولید برق کشور را جبران کند.

سید محسن موسوی‌زاده  با اشاره به دیدار با وزیر نیرو در خصوص تکمیل فازهای باقیمانده نیروگاه رامین بیان کرد: ساخت وتوسعه نیروگاه‌های خورشیدی در خوزستان با توجه به شدت گرما و حجم بالای مصرف برق ضروری است و در تامین این انرژی کمک بزرگی می‌کند.

وی گفت: گرمای فصل تابستان در خوزستان فرصت و ظرفیت خوبی برای تولید برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی است و وزارت نیرو در این خصوص می‌تواند برنامه‌ریزی جدی در خوزستان داشته باشد.

موسوی‌زاده با اشاره به اینکه قطع برق در تابستان سال جاری مشکلاتی را برای صنعت‌گران و تولید کنندگان ایجاد کرد افزود: جلوگیری از قطع برق صنایع‌ و تحمیل ضرر و زیان به تولیدکنندگان استان از مطالبات صنعتگران و تولید کنندگان است.

 ضرورت تامین آب شرب پایدار شهرستان‌های باوی وکارون از محل شبکه " آب حیات "

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه همچنین به بخش دیگری از موضوعات پیگیری شده در دیدار با وزیر نیرو اشاره کرد و گفت: لزوم تامین آب شرب پایدار شهرستان‌های باوی و کارون از محل شبکه " آب حیات " نیز در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت.

وی اظهار کرد: تضمین و تامین حق‌آبه کشاورزی مردم شهرستان حمیدیه با توجه به اینکه یکی از قطب های کشاورزی استان نیز مطالبه مردم خوزستان از وزارت نیرو است.

  نیروگاه حرارتی رامین از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی (بخاری) کشور است که با هدف تأمین برق استان خوزستان و شبکه سراسری احداث شده است.

این نیروگاه در کیلومتر ۲۰ جاده اهواز – مسجدسلیمان و در مجاورت رودخانه کارون و شهر ویس در شمال شرقی اهواز قرار دارد.

نیروگاه رامین با ۶ واحد (چهار واحد ۳۰۵ مگاواتی و ۲ واحد ۳۱۵ مگاواتی) دارای توان تولیدی یکهزارو ۸۵۰ مگاوات است. این نیروگاه نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز استان خوزستان و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

کندانسور واحد ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین در تابستان امسال دچار نشتی شد که این حادثه می‌توانست به خاموشی در بخشی از کشور در تیرماه و گرم‌ترین روزهای سال ختم شود، توسط متخصصان داخلی طی کمتر از ۱۸ ساعت در حالت آماده‌ به کاری نیروگاه تعمیر شد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.