سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شتاب‌نگار‌ها در شمال سیستان وبلوچستان به ۳۴ دستگاه افزایش یافت

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان گفت: تعداد دستگاه‌های شتاب‌نگار نسل جدید در محدوده شهر‌های زیر پوشش این اداره کل با هدف تکمیل شبکه برخط هشدار سریع زلزله به ۳۴ دستگاه افزایش یافت.

داوود شاقوزایی گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان جزو استان‌های زلزله خیز کشور است و توسعه و نصب دستگاه‌های شتاب‌نگار به منظور ثبت و مطالعه دقیق‌تر زمین لرزه‌ها در آن ضروری بوده بنابراین از سال گذشته تاکنون سه دستگاه زلزله نگار در محدوده نقاط زلزله خیز شهر‌های زیر پوشش این اداره کل نصب و راه اندازی شد.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های شتاب نگار نصب شده در سیستان و بلوچستان از نوع برخط است که اطلاعات را بعد از ثبت به صورت آنلاین به مرکز تحقیقات جهت پایش ارسال می‌کنند.
رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره‌کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان گفت: همچنین این دستگاه‌ها قادرند تشخیص دهند که کدام بخش از شهر یا ناحیه از استان براثر زمین‌لرزه‌های بزرگ بیشترین شتاب را تحمل و یا خسارت دیده‌اند تا بر اساس اطلاعات ثبت شده، گروه‌های ارزیاب و نیرو‌های امدادی به مناطق مورد نظر اعزام شوند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه شعاع عملکرد این دستگاه‌ها تا چند صد کیلومتر است و پس از وقوع زلزله با ارائه میزان شتاب به مدیریت بحران در مناطق مختلف کمک و دقایقی پس از زلزله نقشه خسارت و نقاط درگیر حادثه را گزارش می‌کند این اداره کل در صدد است تا با هماهنگی‌های لازم با مرکز تحقیقات وزارت متبوع تعداد این دستگاه‌ها را در سال‌های آینده در مناطق زیر پوشش افزایش دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.