سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه کردستان در جمع برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت

رئیس دانشگاه کردستان گفت: در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان از سوی موسسه USNews در سال ۲۰۲۵-۲۰۲۴، دانشگاه کردستان در جمع ۲ هزار و ۲۰۰ دانشگاه برتر قرار گرفت.

حامد قادرزاده روز سه شنبه گفت: در این رتبه بندی ۶۹ دانشگاه ایرانی از جمله دانشگاه کردستان نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان از سوی موسسه USNews برای فهم بهتر مقایسه موسسه‌ها در جهان پدید آمده است، افزود: این رتبه‌بندی به دنبال آن است بهترین دانشگاه‌هایی که در جهان شهرت دارند و پژوهش‌های علمی بسیاری انجام می‌دهند، برای دانشجویان متقاضی از سراسر جهان معرفی کند.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: شاخص ارزیابی این موسسه به گونه‌ای است که تنها موسسه‌هایی در این نظام ارزیابی می‌شوند که دست کم هزار و ۲۵۰ مقاله در پنج سال گذشته در نمایه نامه "وب آو ساینس" داشته باشند.

وی ادامه داد: این موسسات از ایالات متحده و بیش از ۱۰۰ کشور دیگر بر اساس ۱۳ شاخص رتبه‌بندی شده‌اند و ۲ هزار و ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان را نشان می‌دهند که دانشگاه کردستان دارای رتبه هزار و ۵۶۳ است.

در این رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۵-۲۰۲۴ همچنین تعداد ۶۹ دانشگاه ایرانی قرار دارند که دانشگاه کردستان در جایگاه ۳۶ قرار گرفته است.

 دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد تا اینکه در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم پایه و فنی - مهندسی دارد.

در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.