سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰ درصد بودجه آموزش عالی صرف تغذیه می‌شود

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه‌ها به جای آموزش و پژوهش بیشتر مشغول خوابگاه و تغذیه هستند.

امامعلی‌پور در هفتادوپنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: صحبت از چالش و دغدغه در حوزه تغذیه است. سالانه بیش از ۸ هزار میلیارد در حوزه تغدیه هزینه می‌شود، اما هنوز چالش‌هایی وجود دارد و دولت، دانشگاه و دانشجو ناراضی هستند بنابراین باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

وی ادامه داد: از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ کار‌های خوبی از جمله رتبه‌بندی رستوران‌ها و آشپزخانه و توسعه رستوران‌های مکمل که اکنون مغفول واقع شده است، رخ داد.

 مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: از سال ۱۴۰۱ روی الگوی نوین تغذیه تمرکز کردیم و فاز مطالعاتی آن به اتمام رسیده و آماده شروع فاز اجرایی است.

 امامعلی‌پور با بیان اینکه ۲۰ درصد بودجه آموزش عالی صرف تغذیه می‌شود که می‌توان آن را کاهش داد؛ افزود: دانشگاه‌ها بیشتر مشغول خوابگاه و تغذیه هستند تا آموزش و پژوهش در حالی که موضوع آموزش و پژوهش بسیار اهمیت دارد.

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان افزود: سهم دانشجو از تغذیه دانشجویی کمتر از ۱۰ درصد است بنابراین باید باقی را از منابع آموزش عالی تامین کنیم. رستوران‌های مکمل یکی از بهترین گزینه‌ها برای حل چالش تغذیه دانشجویان هستند.

امامعلی‌پور با بیان اینکه بخشی از دانشگاه‌ها به سمت رستوران‌های مکمل حرکت کرده‌اند؛ اظهار کرد: صندوق رفاه نیز یک آیین‌نامه درخصوص تغدیه تدوین کرده و چندین راه حل وجود دارد که می‌تواند بحث تغذیه دانشجویان را مدیریت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدفمند شدن یارانه‌های تغذیه یکی دیگر از راه حل‌های موجود برای رفع چالش‌های تغذیه است که ضروری است به آن بپردازیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.