سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق به زودی جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی را اعلام می‌کند

نخست وزیر عراق در مصاحبه با روزنامه آمریکایی بلومبرگ تائید کرد که این کشور قصد دارد به زودی زمان خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک خود را اعلام کند.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در مصاحبه با روزنامه آمریکایی بلومبرگ اعلام کرد که این کشور قصد دارد به زودی جدول زمانی که مورد موافقت بغداد و واشنگتن برای خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق قرار گرفته است را اعلام کند.

براساس گزارش النشره، السودانی در این خصوص گفت که داعش در عراق شکست خورده است، دیگر حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق ضروری نیست. او در ادامه افزود: پایان ماموریت آمریکا در عراق به معنای پایان روابط میان دو طرف نیست بلکه برعکس ما وارد مذاکرات برای برقراری روابط امنیتی پایدار و روابط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی خواهیم شد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که عراق ۲۰۲۴ دیگر آن عراقی ۲۰۱۴ نیست که درحال مبارزه با داعش بود و اکنون به ثبات رسیده است.

السودانی در پایان نیز اعلام کرد که ایران حامی فرآیند سیاسی و تلاش‌های عراق در مبارزه با تروریسم است و عراق تنها کشوری در منطقه است که روابط متمایزی همزمان با ایران و آمریکا دارد.

اوایل ماه جاری منابع غربی به نقل از منابع مطلع خود اعلام کردند که عراق و آمریکا به توافقی بر سر پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین‌المللی به رهبری واشنگتن دست یافته‌اند. طبق گفته این منابع، این طرح شامل خروج صدها نیروی ائتلاف از عراق تا سپتامبر ۲۰۲۵ و نظامیان باقی مانده در سال ۲۰۲۶ است.

شایان ذکر است که در پی حمله تروریستی آمریکا و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در جاده فرودگاه بغداد، پارلمان عراق ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای مثبت داد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.