سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درآمد ۱۱۹ میلیارد ریالی باغداران بیضا از فروش بادام

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: باغداران بیضا امسال ۱۳۳ تن بادام به ارزش ۱۰۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برداشت و به بازار‌های مصرف عرضه کردند.

صدیقه مویدی با بیان اینکه برداشت بادام از ابتدای شهریورماه آغاز شد و تا بیست و ششم همین ماه پایان یافت، توضیح داد: سطح باغ‌های بارور بادام در شهرستان بیضاء ۵۵ هکتار است که از این سطح ۴۳ هکتار کشت آبی و ۱۲ هکتار کشت دیم است.

مؤیدی اضافه کرد: عمده ارقام بادام تولیدی در بیضاء رقم‌های دیر گُل سنگی و مامایی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه درخت بادام قابلیت خوبی به منظور غرس در اراضی شیب‌دار و کشت به‌صورت دیم دارد، یادآور شد: بادام از درختان کم آب بر است و از نظر اقتصادی می‌تواند در معیشت و درآمد کشاورزان تحول ایجاد کند.

او خاطر نشان کرد: شرایط مساعد آب و هوایی که منجر عدم خسارت سرمازدگی بهاره به باغ‌های بادام شد، همراه با تغذیه مناسب و رعایت اصول فنی از عوامل مؤثر در افزایش دو برابری عملکرد درختان بادام در سال جاری بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا افزود: برداشت بادام در این شهرستان به‌صورت سنتی انجام می‌شود و در زمان برداشت محصول در هر هکتار برای بیش از چهار نفر کارگر فصلی اشتغال ایجاد می‌شود که به نوبه خود قابل توجه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
ن ب باغدار چیزی میرس نه ب مردم بدبخت سودش میر تو جیب دللالان ا خدا بی خبر