سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیامبر (ص) کرامت انسان را در پرتو ولایت فقیه بشارت دادند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبر اکرم (ص) با تدبیر و حکمت در حل مسائل و تشکیل حکومت نبوی، نظام جاهلیت را برچیدند و کرامت انسان را در پرتو ولایت فقیه بشارت دادند.

آیت‌الله عباس کعبی با تبریک فرارسیدن هفته وحدت، گفت: امروز بشریت بیشتر از همیشه به پیام رحمت، عدالت، صلح، امنیت و مهربانی اسلام نیاز دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این اقتدار امت اسلامی می‌تواند خود را بازسازی کند و بر محور رهبری الهی متحد شود و آموزه‌های اسلام ناب محمدی را احیا کند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: پیامبر با جذابیت مطلق و تحول فرهنگی بر اساس ایمان و عمل صالح و ایجاد انسجام و برادری ایمانی و تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی به نفی فاصله‌های طبقاتی، گسترش اخلاق، تقوی، معنویت و گسترش علم و دانش جهاد کردند.

او ادامه داد: حضرت محمد (ص) کار و تلاش در تمام عرصه‌ها و تلاش زاید الوصف برای احیای حقوق عامه و مبارزه با فساد و جرم و جنایت و تجاوز به حقوق انسان‌ها نسبت به اقامه دین و شریعت و اجرای احکام اسلام در جهت تحقق مسائل و جلوگیری از مفاسد در همه زمینه‌ها تلاش کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز پیشرفت اسلام، عزت و عظمت مسلمانان در پرتو وحدت اسلامی محقق می‌شود.

او اضافه کرد: جاهلیت پیچیده و ترکیبی امروز، مسلح به علم و فناوری و دارای قدرت تخریبی جهانی و پرزرق‌وبرق و برخوردار از نظام مناسبات طاغوتی و شیطانی بین‌المللی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز انسان با یک جاهلیت پیچیده معاصر که خطرناک‌تر از جاهلیت غیرمتمدن دوران صدر اسلام که جاهلیت قبیله‌ای بود، روبه‌روست.

آیت الله کعبی تصریح کرد: خطر تفکر تکفیری و تفرقه‌آمیز هنوز از بین نرفته است و از سوی دیگر دشمنان اسلام و امت اسلامی یعنی آمریکا و صهیونیسم بیشتر از هر زمان دیگر دشمنی خود را با اسلام و امت اسلامی ابراز می‌دارند.

او اضافه کرد: این کشتار جنایتکارانه بی‌سابقه تاریخی غزه هم هشداری به امت اسلام است؛ امت اسلام باید بیدار و متحد باشد و در مقابله با دشمنان اسلام یکپارچه شوند.

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت امام صادق (ع)، گفت: امام صادق (ع) برای تحقق اسلام ناب محمدی و آموزه‌های نبوی در جهت ساخت امت اسلامی دغدغه‌های مهمی را مورد توجه قرار دادند که جامعه معاصر هم با توجه به آسیب‌ها و چالش‌هایی که در امت اسلامی است، نیاز است که به این آموزه‌ها توجه شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در راس این آموزه‌ها، انسجام اجتماعی بر اساس برادری ایمانی مورد توجه است، افزود: وحدت جهانی در پرتو برادری و انسجام اجتماعی و بازسازی امت اسلامی است و توجه به وحدت با دوری از عوامل تفرقه‌آمیز محقق می‌شود و امروز بیش از هر زمان دیگر امت اسلامی نیاز به وحدت دارد.

بنابر نظر اهل سنت، دوازدهم ماه ربیع‌الاول و بنا بر روایات شیعه، هفدهم این ماه فرخنده سالروز میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) است؛ فاصله زمانی این ۲ تاریخ توسط حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، هفته وحدت نام گرفته و همه‌ساله گرامی داشته می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.