سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سطح زیرکشت ارگانیک در دنیا ۷۶ میلیون هکتار است

رئیس کانون انجمن صنایع غذایی گفت: ۳.۷ میلیون‌ مزرعه درگیر کشت ارگانیک است که براین اساس ۷۶ میلیون هکتار در دنیا به کشت ارگانیک اختصاص دارد.

محمدرضا مرتضوی رئیس کانون انجمن صنایع غذایی در همایش کشاورزی ارگانیک؛ با عنوان راه های رفته و مسیر پیش رو گفت: بنابر آمار تجارت کالاهای ارگانیک در سال ۲۰۲۳، ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد دلار و ۲۰۲۴ به حدود ۲۰۰ میلیارد دلار رسید و برای ۸ سال آینده در سال ۲۰۲۳ پیش بینی می شود که حجم تجارت به ۵۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

او با بیان اینکه کشور ما در حوزه زراعت پتانسیل بالایی در تولید محصولات ارگانیک دارد، افزود: علی رغم آنکه کشور ما از لحاظ امکانات پتانسیل بالاتری دارد،اما ترکیه یکی از بازیکنان اصلی است.

مرتضوی ادامه داد: در بخش زراعت ۱۹۱ کشور دنیا در حوزه کشت ارگانیک مشغول فعالیت هستند که براین اساس ۳.۷ میلیون مزرعه و ۷۶ میلیون هکتار  اراضی به کشت ارگانیک اختصاص دارد و همواره این اعداد روبه توسعه خواهد بود.

رئیس کانون انجمن صنایع غذایی با تاکید بر لزوم توجه به قواعد و قوانین مرتبط با کشت ارگانیک افزود: عقب ماندن از این قافله گناه نابخشودنی است که براین اساس سازمان های ذی ربط از جمله وزارت جهاد و وزارت بهداشت باید توجه ویژه و خاص داشته باشند.

او ادامه داد: صنعت ارگانیک آینده روشنی دارد و همواره موانع پیش روی این صنعت را باید مرتفع کنیم و در این راستا نیاز به کمک های دولت داریم تا برای این صنعت که تضمین کننده سلامت جامعه است، برنامه ریزی کنیم.

مرتضوی با تاکید بر استفاده از سموم مرغوب در بخش کشاورزی افزود: اگر قرار است سمی در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد، بهتر است که از سموم مرغوب استفاده شود چراکه عدم مرغوبیت سم و تکرار آن در مزرعه نقش مخربی در سلامت انسان می تواند داشته باشد.

رئیس کانون انجمن صنایع غذایی گفت: بزرگترین آفت در حوزه محصولات ارگانیک آن است که به اعتماد مردم در خصوص برچسب کالاهای ارگانیک صدمه بزنیم که این امر می تواند تهدید جدی برای بازار داخل و صادرات باشد.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.