سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسن‌زاده: برای شاد کردن مردم با تمام وجود می‌جنگیم

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در مصاحبه با سایت فیفا درباره اشتیاق به فوتسال در سرزمین مادری و آرزویش برای سربلندی مردم سخن گفت.

سایت فیفا با توجه به پنجمین حضور علی‌اصغر حسن‌زاده کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۲۴ با او گفت و گوی انجام داده است که می توانید مشروح آن را در اینجا بخوانید.

فیفا: رفتن به اولین جام جهانی فوتسال فیفا به عنوان یک جوان ۲۰ ساله در برزیل در سال ۲۰۰۸ چقدر هیجان انگیز بود؟

حسن زاده: پوشیدن پیراهن تیم ملی برای هر بازیکنی افتخار است و حضور در جام جهانی تجربه هیجان انگیزی است. خوشحالم که در ۲۰ سالگی این شانس را داشتم که این تجربه فوق العاده را داشته باشم. جام جهانی ۲۰۰۸ اولین و بهترین تجربه من در جام جهانی بود. عملکرد درخشانی ارائه دادیم، اما ۱-۰ شکست خوردیم. من مقابل اسپانیا، جمهوری چک، مراکش و ایتالیا گل زدم.

فیفا: از آن پیروزی تاریخی مقابل برزیل در سال ۲۰۱۶ و ادای احترام باورنکردنی ایران به فالکائو بگویید.

حسن‌زاده: شاید یکی از بهترین اجرا‌های من و ایران بود. هیچ کس انتظار نداشت که برزیل را شکست دهیم. عملکرد ما مستحق پیروزی بود، تصادفی نبود. آن سال به عنوان یکی از خاطرات ماندگار تاریخ فوتسال در ذهن هواداران ما حک شده است. بازیکن بزرگی مثل فالکائو آخرین جام جهانی خود را بازی می‌کرد و آخرین لحظه دوران حضورش در جام جهانی با شکست مقابل ما مصادف شد. ما می‌خواستیم به احترام یکی از بازیکنان بزرگی که فوتسال را در سراسر جهان محبوب کرد، برای او جشن خداحافظی بگیریم. کلمبیا ۲۰۱۶ یک تجربه عالی بود. ما شایسته حضور در فینال بودیم، تمام تلاش خود را به کار گرفتیم، اما گاهی اوقات همه چیز آنطور که انتظار می‌رود پیش نمی‌رود. من هنوز به آن بازی‌ها فکر می‌کنم. ما در آن جام جهانی مدال برنز گرفتیم که این بزرگترین افتخار ایران در جام جهانی است و مردم همیشه آن را به یاد دارند.

فیفا: شما و کریستین بوروتو با رکورد فالکائو در شرکت در پنج جام جهانی فوتسال برابری می‌کنید. چقدر از این نقطه عطف راضی هستید؟

حسن‌زاده: چیزی که من را خوشحال می‌کند این است که نام ایران با هر کدام از این رکورد‌ها تکرار می‌شود. من به کشور، مردم و فوتسالیست‌هایی افتخار می‌کنم که در اینجا تمام تلاش خود را می‌کنند. امیدوارم حضور من در پنج جام جهانی به بازیکنان جوان این پیام را بدهد که چیزی به نام غیرممکن وجود ندارد، اما کسی آن را در یک بشقاب نقره‌ای به شما نمی‌دهد، باید برای آن سخت تلاش کنید. خوشحالم که فرصت تجربه این جام جهانی در ازبکستان را دارم.

فیفا:، اما در مورد نقاط عطف. شما به دو گل دیگر برای برابری با رکورد سعید رجبی بازیکن بزرگی که در جام جهانی ۱۶ گل زده است نیاز دارید و برای اینکه در بین ۱۰ گلزن برتر تاریخ رقابت‌ها قرار بگیرید، به ۴ گل نیاز دارید. دستیابی به اینها چه معنایی برای شما دارد؟

خوشحالم که به سعید رجبی اشاره کردید. موفقیت او به ما شجاعت رویاپردازی داد. من برای او و بازیکنان نسل قبل احترام زیادی قائل هستم. در جام جهانی در ۲۳ بازی ۱۴ گل به ثمر رسانده‌ام و هر گل باعث خوشحالی مردم ایران شده است. آیا چیزی مهمتر از این وجود دارد؟ نه! رکورد‌ها شکسته می‌شوند، اما شادی در قلب مردم باقی می‌اند. امیدوارم در این جام جهانی هم بتوانم برای ایران گلزنی کنم.

فیفا: نظرت در مورد حسین طیبی و مسلم اولادقباد به عنوان بازیکن چیست؟

حسن زاده: طیبی و مسلم اولاداقباد بازیکنان ممتازی هستند. آنها رزومه بسیار خوبی دارند. تکنیکی، ماهر و پرتلاش هستند و همه امیدواریم تجربه بین المللی‌شان بتواند به تیم ملی در این جام جهانی کمک کند.

فیفا: فرانسه اخیرا ۱۶ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشت و در این مدت برزیل را شکست داد و با اسپانیا به تساوی رسید. فرانسه چقدر خوب است؟

حسن زاده: فرانسه سال‌هاست که در فوتبال می‌درخشد. به نظر می‌رسد آنها روی فوتسال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می‌خواهند اینجا هم به افتخار برسند. ما به آنها احترام می‌گذاریم و فکر می‌کنم تماشاگران بازی زیبایی را ببینند.

فیفا: هدف ایران در ازبکستان ۲۰۲۴ چیست؟

حسن‌زاده: هدف ما کسب سربلندی و افتخار برای مردم کشورمان است. با جان و دل به زمین می‌رویم و طوری بازی می‌کنیم که بعد از سوت پایان پشیمانی نداشته باشیم. ما اینطور تمرین کرده‌ایم، روز‌های سختی را گذرانده‌ایم و جام جهانی جایی است که باید بهترین عملکردمان را ارائه دهیم. ایران حریف آسانی برای هیچ تیمی نیست. ما رویا‌های بزرگی داریم، اما باید سخت کار کنیم.

فیفا: به نظر شما بزرگ‌ترین رقیب ایران برای قهرمانی چه تیم‌هایی هستند؟

حسن‌زاده: هر تیمی در اینجا باید رویای کسب عنوان قهرمانی را در سر داشته باشد. بدون این رویا، رقابت معنایی ندارد. برزیل، پرتغال و آرژانتین همیشه مدعی هستند.

فیفا: در مورد اشتیاق مردم ایران به فوتسال بگویید و قهرمانی جام جهانی برای آنها چه معنایی دارد؟

حسن‌زاده: مردم ایران فوتسال را دوست دارند. هر روز و هر شب میلیون‌ها نفر در سراسر کشور فوتسال بازی می‌کنند. آنها مانند کارشناسان حرفه‌ای بازی‌های ما را تحلیل می‌کنند و از تیم ملی انتظاردرخشش دارند. ما قهرمان آسیا هستیم و کسب یک عنوان جهانی دیگر مطمئناً شادی زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت. ما برای این هدف خواهیم جنگید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.