سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون بیش از ۱۲ هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در همدان

مدیر کل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون بیش از ۱۲ هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در این استان خبر داد.

امیر حسین نقی‌پور گفت: با هدف کنترل و پیشگیری بیماری پر مخاطره هاری و حفاظت از سلامت و بهداشت عمومی، از ابتدای سال تاکنون با اعزام اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی بخش دولتی به روستاهای تابعه تعداد ۱۲ هزار و ۵۵۰ قلاده سگ صاحب دار شامل سگ نگهبان، گله و نیز سگ های بدون صاحب سایت نگهداری حیوانات شهرداری علیه بیماری هاری بصورت رایگان واکسینه شده‌اند.

او با بیان اینکه هاری بیماری بسیار خطرناک با واگیری بالا است، گفت: هاری یکی از خطرناکترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام است که عامل آن ویروس بوده و معمولا با گزش یا گاز گرفتگی از طریق حیوان مبتلا به انسان و یا سایر حیوانات منتقل می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان با تاکید بر اینکه تنها روش پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون است، گفت: در راستای کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی ، سگ‌های صاحبدار مورد واکسیناسیون و قلاده ‌گذاری قرار می‌گیرند.
 
نقی پورگفت:یکی از راه های کنترل و پیشگیری بیماری های مشترک بین انسان و دام، واکسیناسیون به موقع دام ها و رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای است.

او گفت: واکسیناسیون هاری باید هر سال تکرار شود، و به صاحبان سگ‌های گله، نگهبان و حیوان های خانگی توصیه می شود در راستای پیشگیری از این بیماری مشترک بین انسان و حیوان؛ نسبت به واکسیناسیون سالانه سگ‌های خود اقدام کنند.

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.