سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه قزوین: 

رسالت اصلی حوزه علمیه تعلیم و تزکیه است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین رسالت اصلی حوزه علمیه را تعلیم و تزکیه برشمرد و گفت: طلاب بایستی در مسیر بندگی و خلوص حرکت کنند تا بتوانند علم و دانش خداوند متعال و اهل بیت (ع) را دریافت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه علمیه قزوین گفت: اگر در مسیر بندگی نباشیم و دل‌ها را با خلوص پاک نکنیم علم و دانش خسارت بار خواهد بود بنابراین فراگیری معارف نورانی دینی نهال‌هایی است که در دل می‌کاریم تا با خلوص در زمینه علم و دانش کوشش کنیم.

وی بیان کرد: خداوند متعال به حضرت موسی (ع) ماموریت حوزوی داد تا به مردم تذکر داده و راه نجات را به آنها نشان دهد و طلاب نیز باید علم ربانی را در دستور کار خود قرار داده و رسالت خود را رسالت حضرت موسی (ع) بدانند و در راه دین و امر به معروف، تذکر دهند چرا که یکی از وظایف اصلی حوزه علمیه تذکر است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: قدرت نفوذ کلام در اخلاص است و اگر اخلاص وجود داشته باشد کلام نیز تاثیر گذار بوده و آثار خود را نشان می‌دهد و اساتید حوزوی با اخلاص و در اخلاق می‌توانند بهترین نوع علم و تزکیه را به طلاب منتقل کنند.

وی بیان کرد: تحصیل حوزوی و طلبگی سبب می‌شود تا حب دنیا از دل‌های طلاب بیرون رفته و همواره نگاه به دورن داشته باشند چرا که طلبگی به معنای فهم عمیق از مفاهیم و معارف دینی است.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه فراگیری علم با حفظ کردن میسر نمی‌شود بلکه علم نوری است که خداوند متعال در دل هر آن کس که بخواهد، قرار می‌دهد، افزود: طلبه کسی است که تابش این نور را در دل خود احساس کرده و به دنبال فهم عمیق معارف و علوم باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.