سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولویت بندی مناسب سازی ادارات با مراجعه جامعه معلولین

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کردستان گفت: مناسب‌سازی محیط اداراتی همچون بهزیستی و کمیته‌امداد که جامعه معلولین از طیف‌های مختلف بیشترین تردد را به این ادارات دارند ضروری است و می‌طلبد در کمترین زمان ممکن این دسترس‌پذیری انجام شود.

کیومرث حبیبی در دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان کردستان گفت : مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری ادارات دولتی، فضا‌های عمومی و شهری جهت رفاه حال جامعه معلولین استان بسیار حائز اهمیت است و باید با اولویت‌بندی مناسب سازی این فضا‌ها و با در نظر گرفتن همه الزامات و انتخاب کوتاه‌ترین مسیر، انجام شود.

وی افزود: با توجه به محدود بودن اعتبارات با اولویت‌بندی و استفاده از ابزار‌های مدرن می‌توان تمرکز منابع را به سمت آرام‌سازی و مناسب‌سازی فضای‌های عمومی و معابر با اولویت‌بندی و با در نظر گرفتن همه الزامات و انتخاب کوتاه‌ترین مسیر، انجام شود.

وی افزود : امکان مناسب‌سازی فضا‌های عمومی، تمام ادارات و ساختمان‌های دولتی به صورت همزمان میسر نیست و به اعتباری کلان نیاز دارد و کهن بودن ساختمان برخی از ادارات دولتی را دلیل نبود دسترس‌پذیری مناسب است .

معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه باید فرمانداری‌ها بخشی از منابع استانی را در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خود را به موضوع مناسب‌سازی اختصاص دهند، افزود: با توجه به محدود بودن منابع ضروریست که همه دستگاه‌های اجرایی تا یک هفته قبل از پایان سال مالی تمامی اعتبارات را جذب و مانع برگشت اعتبارات به مرکز شوند.

حبیبی موضوع حمل و نقل عمومی را یکی از مسائل مهم جامعه تلقی و خاطرنشان کرد: وضعیت سرویس حمل و نقل ویژه دانش‌آموزان معلول در تعدادی از شهرستان‌ها مشخص شده و از طریق مدارس به خانواده‌ها اعلام می‌گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.