سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایران دومین تولیدکننده جهانی تراشه جداسازی برای ناباروری

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: فناوری تراشه جداسازی اسپرم مبتنی بر ریز سیال بوده که آمریکا در رده اول و ایران در رده دوم تولید کننده این‌ها هستند.

مجید حسینی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به ساخت تراشه جداسازی اسپرم برای ناباروری مردان گفت: روش‌های سنتی آماده سازی اسپرم نه تنها زمان بر و پر زحمت هستند بلکه می‌توانند باعث تکه تکه شدن DNA یا DNA Fragmentation و استرس سلولی شوند و شانس موفقیت درمان را کاهش دهند.

او افزود: تراشه جدا سازی روشی ساده، سریع و با کیفیت و بدون آسیب به DNA برای آماده سازی اسپرم است و مورفولوژی طبیعی اسپرم را حفظ می‌کند. تراشه جداسازی، اسپرم‌های متحرک را برای استفاده در روش‌های IVF, IUI ICSI آماده می‌کند. با تزریق ۸۵۰ میکرولیتر مایع در ورودی تراشه و با استفاده از هر محیط شستشوی اسپرم مقدار ۵۰۰ میکرولیتر از خروجی دستگاه اسپرم آماده برای استفاده در روش‌های کمک باروری برداشت می‌کنید. 

مدیر عامل این شرکت بیان کرد: زمان انکوباسیون بهینه ۳۰ دقیقه است که کارایی و تحرک بهینه و بهترین درجه مورفولوژی اسپرم را به همراه خواهد داشت. نمونه‌های پردازش شده با SSC صرفه جویی قابل توجهی در زمان نسبت به روش‌های سنتی آماده سازی اسپرم دارند. استفاده از این تراشه بسیار آسان است و آموزش و استانداردسازی آماده سازی اسپرم را بهبود می‌بخشد. در واقع با کوتاه کردن فرآیند آماده سازی اسپرم و جابجایی کمتر هر نمونه در به حداقل رساندن هر گونه خطای احتمالی بسیار موثر است.

او ادامه داد: تراشه جداسازی اسپرم را می‌توان با انواع نمونه‌ها استفاده کرد؛ معمولی، کم شمار، تحرک کم (مقداری تحرک لازم است)، چسبناک، حجم کم، ترکیبی از حالت‌های مذکور و نمونه‌های منجمد.

حسینی در پایان تصریح کرد: تراشه جداسازی اسپرم ۵۰ درصد ناباروری را کاهش می‌دهد. ظرفیت تولید این محصول صد هزار مورد در سال است. فناوری آن مبتنی بر ریز سیال بوده که آمریکا در رده اول و ایران در رده دوم تولید کننده این اسپرم‌ها هستند که از نظر کیفیت با مشابه خارجی خود کاملا برابری کرده، اما از نظر قیمت یک هجدهم نمونه خارجی که معادل یک میلیون به قیمت داخل و حدود ۱۸ میلیون تومان به قیمت خارجی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.