سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار:

مطالبات کارگران شهرداری ایلام تا ۲ هفته آینده پرداخت شود

استاندار ایلام گفت: با تامین روزانه ۱۳ اتوبوس، مشکل کمبود ناوگان برون‌شهری و انتقال مسافران از ایلام به تهران برطرف شود.

حسن بهرام‌نیا روز یکشنبه در نشست پیگیری مشکلات حمل و نقل مسافری استان و پیگیری مطالبات کارگران شهرداری ایلام اظهار کرد: مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری کشوری است که در برخی استان‌ها این مشکل کمتر و در برخی استان‌ها جدی‌تر است که باید در استان ایلام با همکاری مدیران متولی و اتحادیه اتوبوسرانی برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: با توجه به این‌که ۲ هفته پیش‌رو مصادف با آغاز سال تحصیلی جدید است، طبیعتاً تعداد مسافران از شهر ایلام به تهران و سایر استان‌های کشور بیشتر می‌شود، بنابراین می‌طلبد برنامه‌ریزی کنیم که مردم برای تهیه بلیت اتوبوس برون‌شهری با مشکل مواجه نشوند.

استاندار ایلام تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و با تامین روزانه ۱۳ اتوبوس، مشکلی در حمل و نقل برون‌شهری و انتقال مسافران از شهر ایلام به تهران نخواهیم داشت که در تماس تلفنی و موافقت مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز استان و شرکت‌های دیگر این تعداد اتوبوس تامین شد.

وی مشکل حمل و نقل و کمبود ناوگان برون‌شهری را یک مطالبه عمومی در کل کشور ذکر کرد و گفت: رفع این مشکل و تامین ناوگان برون‌شهری مورد نیاز، رضایت‌مندی مردم را به دنبال دارد. بنابراین در بحث ناوگان برون‌شهری اولویت نخست ما تامین ناوگان برون شهری برای شهر ایلام و سپس مهران باشد.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی در اربعین و نشست مشترک در پایانه برکت، گفت: در این نشست که وزیر راه و شهرسازی حضور داشتند عنوان کردیم که روزانه به‌طور میانگین ۱۲ هزار زائر از مرز مهران تردد می‌کنند که در این راستا با توجه به حجم بالای تردد زائر از مرز مهران، مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل برون شهری داریم که خانم دکتر صادق قول مساعد دادند تا موضوع را با جدیت در مرکز پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل برون‌شهری ۲ هزار دستگاه اتوبوس ثبت سفارش شده و وارد کشور می‌شود و با دستور معاون امنیتی و انتظامی وزیر و رییس ستاد مرکزی اربعین ۳۰۰ دستگاه اتوبوس که در گمرک است بناست که با کمک سازمان بازرسی و دیگر دستگاه‌های نظارتی وارد چرخه ناوگان حمل و نقل برون‌شهری شود.

استاندار ایلام در بخش دوم سخنان خود به موضوع پرداخت مطالبات سه ماه کارگران فضای سبز و خدمات شهری شهر ایلام اشاره کرد و افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و با عنایت به این‌که کارگران از قشر ضعیف جامعه هستند پرداخت حقوق این قشر از ضروریات است که باید به‌طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

بهرام نیا تصریح کرد: هر پیمانکار باید تمکن مالی داشته باشد تا بدون دریافتی از دستگاهی که با آن عقد قرارداد داشته است حداقل تا سه ماه حقوق و مطالبات کارگران آن دستگاه را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: باید در اسرع وقت حقوق این کارگران پرداخت شود.

بر این اساس و با تاکیدات استاندار ایلام و با قول شهردار ایلام مقرر گردید تمامی مطالبات کارگران فضای سبز و خدمات شهری شهرداری ایلام، تا دو هفته آینده پرداخت شود.

در این نشست استاندار ایلام در تماس با سردار هادیانفر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، پیگیر مشکلات حمل و نقل استان شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.