سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوداتکایی دانه‌های روغنی با تامین نهاده و بذر مناسب امکان‌پذیر است

رئیس کانون انجمن صنایع غذایی گفت: خوداتکایی دانه‌های روغنی با تامین نهاده و بذر مناسب، یکپارچه‌سازی اراضی و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری امکان‌پذیر است.

محمدرضا مرتضوی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در شرایط کنونی بخش اعظم دانه های روغنی از طریق واردات تامین می شود که با اتخاذ برخی سیاست ها،  امکان دستیابی به این اهداف وجود دارد.

به گفته او، محدودیت منابع آبی مشکل بخش زراعت ایران است، از این رو باید حداکثر بهره برداری از آب موجود کشور در راستای تحقق اهداف صورت بگیرد.

مرتضوی با تاکید بر تجدید نظر و ارزیابی مجدد نظام آبیاری اراضی موجود کشور افزود: با استفاده از سیستم های آبیاری علمی باید حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و تا زمانیکه موضوع آب، آبیاری و استفاده از روش های مدرن در کشور حل نشود، امکان رسیدن به اهداف  وجود ندارد.

رئیس کانون انجمن صنایع غذایی ادامه داد: تا زمانیکه موضوعات کشت یکپارچه، بذرهای اصلاح شده و استفاده از بهترین ارقام بذر در زمین زراعی را مورد تجدید نظر قرار ندهیم و به عبارتی انقلاب سبز ایجاد نشود، خوداتکایی دانه های روغنی محقق نمی شود.

 او گفت: تامین نهاده ها، تامین بذر، یکپارچه سازی اراضی و مدیریت صحیح جمع آوری از راهکارهای افزایش بهره وری و خوداتکایی دانه های روغنی محسوب می شود. به عنوان مثال تا زمانیکه اقتصاد آزاد در روسیه برپا نشد، بزرگترین وارد کننده غلات بود، اما اکنون ۱۰ ها میلیون تن صادرات غلات دارد.

 خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.