سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل باید در اولویت قرار گیرد

کاظمی گفت: مسئله جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل باید در اولویت ادارات آموزش و پرورش قرار گیرد و پیگیر جذب هر یک از آن‌ها شوند تا آمار بازماندگان از تحصیل کاهش یابد.

محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش امروز یکشنبه ۲۵ شهریور در بازدید از طرح مهر فارس، اظهار کرد: هر بازمانده از تحصیل، یک آسیب اجتماعی است و باید برای کاهش آن اقدام کرد.

او افزود: مدیران مدارس باید در تماس با خانواده‌هایی که تا کنون فرزندانشان را ثبت نام نکرده‌اند، علت را جویا شوند و برای ثبت نام آن‌ها اقدام کنند تا آمار بازماندگان از تحصیل کاهش یابد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال در تقویم آموزشی، همه فعالیت‌ها به جلو کشیده شد و ثبت نام‌ها، ساماندهی نیروها، کلاس بندی‌ها پیش از موعد انجام شده و آزمون‌های شهریور نیز در مردادماه برگزار و نتایج آن تا ۲۰ مرداد اعلام شده است.

کاظمی با بیان اینکه در آستانه بزرگترین اتفاق اجتماعی یعنی بازگشایی مدارس قرار داریم، گفت: طرح مهر با بازگشایی مدارس پایان نمی‌یابد بلکه فعالیت‌های اصلی این طرح تا انتهای سال تحصیلی ادامه دارد.

او اضافه کرد: با استفاده از تجربه‌های پارسال در طرح مهر، تلاش شده تا مدارس بدون هیچ مشکلی فعالیت خود را آغاز کنند.

کاظمی افزود: کلاس بندی گام مهمی در طرح مهر است لذا شایسته است مدارس فارس هر چه زودتر به طور کامل کلاس‌بندی شوند و ثبت نام کتاب‌های درسی نباید به روز‌های پایانی شهریور موکول شود چرا که ارسال کتب درسی زمان‌بر است.

توسعه متوازن هنرستان‌ها در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد 

فرشید قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این بازدید بیان کرد: توسعه متوازن هنرستان‌ها در دستور کار این اداره کل قرار دارد و به این منظور، در این دوره بیش از ۱۰۰ رشته محل جدید، ۹ هنرستان مستقل و ۱۸ هنرستان ضمیمه در فارس راه‌اندازی شد.

او طرح مهر را ابر پروژه‌های آموزش و پرورش خواند و ادامه داد: اکنون با برنامه ریزی‌های انجام شده، کمبود نیروی انسانی در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده است.

طرح مهر هر سال با هدف ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های آموزش و پرورش، شناسایی دقیق موانع و مشکلات، بهینه‌سازی عملکرد نیروی انسانی، اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در فرآیند تعلیم و تربیت و آماده‌سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی اجرا می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.