سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ششمین جشنواره سیر و موسیر همدان ۳۰ و ۳۱ شهریور برگزار می‌شود

فرماندار همدان گفت: ششمین جشنواره سیر و موسیر همدان ۳۰ و ۳۱ شهریور برگزار می‌شود.

 مسلم مخفی صبح امروز در جمع دهیاران همدان و مراسم رونمایی از پوستر جشنواره سیر و موسیر، ضمن گرامیداشت ایام ماه ربیع‌الاول، اظهار داشت: رونق اقتصادی روستا‌های همدان با برندسازی محصولات کشاورزی در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه شهرت سیر همدان باید جهانی شود، افزود: توسعه روستا باید در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی به صورت هم‌زمان انجام شود و مسائل فرهنگی روستا نباید فراموش شود، چرا که روستایی مناسب برای زندگی است که دارای مسجد فعال، کتابخانه مناسب، فضای ورزشی و ... نیز باشد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه پویایی اقتصاد روستا عامل مهم ماندگاری مردم در روستا است، عنوان کرد: یکی از محصولات منحصر به فرد همدان که علاوه بر بخش غذایی در بخش دارویی نیز بسیار کاربرد دارد، سیر است.

مخفی با بیان اینکه پیگیری‌های بسیار خوبی برای ایجاد شهرک سیر انجام شده است گفت: راه‌اندازی این شهرک سبب فرآوری این محصول، صادرات مناسب و دستاورد‌های اقتصادی بسیار می‌شود.

 در این جلسه رونمایی از پوستر ششمین جشنواره سیر و موسیر همدان به مرکزیت روستای سولان با حضور دهیاران بخش مرکزی همدان و عوامل اجرایی جشنواره انجام شد. این جشنواره ۳۰ و ۳۱ شهریورماه در روستای سولان برگزار می‌شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.