سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیباف: باید تورم قانون‌های بی‌جهت و متضاد کم شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید بتوانیم ۵۲ قانون جامع را سروسامان دهیم و تورم قانون‌های بی‌جهت و متضاد کم شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ شهریور) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر درخصوص روند بررسی این طرح‌ها پاسخ داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های مربوط به فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه‌های مختلف در مرکز پژوهش‌ها و معاونت قوانین و کمیسیون‌های مربوطه با دقت بررسی شده است.

وی با یادآوری اینکه قانون مربوط به تنقیح قوانین نیز در سال ۸۹ به تصویب مجلس رسیده است، افزود: امروز صبح قبل از شروع جلسه توضیح دادم که کار تنقیح با دقت انجام شده و ان‌شاءالله با سرعت پیش برود تا ما بتوانیم ۵۲ قانون جامع را سروسامان دهیم و تورم قانون‌های بی‌جهت و متضاد کم شود همچنین قانون‌هایی که نسخ ضمنی شده تعیین تکلیف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید با دقت تنقیح و نسخ قوانین صورت گیرد، اضافه کرد: اگر لازم باشد در یک جلسه مجلس شورای اسلامی، معاونت قوانین و مرکز پژوهش‌ها درباره روند این کار به نمایندگان توضیح خواهند داد تا مطلع شوند.

قالیباف تاکید کرد: باید ۱۲ هزار قانون تکراری، اضافه و باطل شده به درستی تنقیح و نسخ شود که در سیاست‌های قانون‌گذاری هم موضوع تنقیح قوانین مورد تاکید مقام معظم رهبری بود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهر در تذکر خود گفت که تنقیح قوانین امری لازم است که بار‌ها مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته است.

وی با قدردانی از معاونت قوانین اظهار کرد: سوال این است که ما چگونه باید اعتماد کنیم مثلا در گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار ۷۸ قانون را نسخ می‌کند. ما چگونه باید اطمینان کنیم مجموعه کسانی که در تنقیح قوانین کار می‌کنند به همه موارد دقت داشته باشند و این‌که آیا کمیسیون مربوطه تک تک قوانین را بررسی کرده یا خیر.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
اگه سالها توی مجلس باشین به غیر از حرف مفت زدن هیچ کاری بلد نیستین
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
شرم آور و تاسف بار است که در این مدت 5 ماه و 25 روز است که هنوز هم تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص، معلوم و روشن نشده است.