سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش بایدن برای افزایش حمایت‌های خود از اوکراین

جو بایدن در تلاش است در ماه‌های آخر دوره ریاست جمهوری خود بر حمایت از اوکراین تمرکز کند.

 جیک سالیوان دستیار رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی با تاکید بر حمایت‌های واشنگتن از کی یف اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های آخر دوره ریاست جمهوری خود بر حمایت بیشتر از اوکراین تمرکز خواهد کرد.

به نقل از بلومبرگ، این مقام همچنین گفت که بایدن در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار خواهد کرد.

علاوه بر این، سالیوان تاکید کرد که وظیفه ایالات متحده این است که «اوکراین را در موقعیتی سودمند در میدان نبرد قرار دهد تا موقعیت خود را در مذاکرات تقویت کند.»

اوکراین اخیرا درخواست‌ها برای لغو محدودیت تسلیحاتی خود را افزایش داده است و می‌خواهد از موشک‌های دوربردی که کشور‌های غربی در اختیارش قرار داده اند برای حمله به عمق خاک روسیه استفاده کند. 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس عصر جمعه در کاخ سفید درباره این موضوع گفتگو کردند، اما هیچ بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکردند. این در حالی است که برخی مقامات انگلیسی با تحت فشار قرار دادن استارمر خواستار لغو محدودیت‌های تسلیحاتی اوکراین هستند.

در همین حال، برخی منابع اعلام کرده اند که زلنسکی شخصا با بایدن تماس داشته و از او خواسته تا اجازه استفاده از موشک‌های دوربرد را علیه روسیه صادر کند.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.