سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهروندان سیستانی و بلوچستان بدون واسطه قرارداد‌های مسکن را با سامانه خودنویس ثبت کنند

نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی در کارگروه املاک و مستغلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ایجاد سامانه «خودنویس» انحصار مشاوران املاک را شکسته است، گفت: مردم می‌توانند به صورت رایگان از بستر این سامانه برای قرارداد‌های خرید و اجاره مسکن استفاده کنند.

علی رحمدل گفت: امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مشاوران املاک، امکان ثبت رایگان قرارداد اجاره توسط مالک و مستاجر، فعالیت شبانه روزی سامانه، پشتیبانی برخط و تلفنی، امکان شخصی‌سازی قرارداد از جمله ویژگی‌های و مزایای سامانه خودنویس است.

وی تاکید کرد: سامانه خودنویس نسخه تکمیلی و بروز شده سامانه املاک و مستغلات کشور است که براساس نیاز و در راستای تحقق اهداف قوانین مربوطه صرفا تحت نام و نماد جدید در اختیار عموم شهروندان و کاربران قرار گرفته و فعالیت آن از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده است.

نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی در کارگروه املاک و مستغلات سیستان و بلوچستان گفت: همچنین این سامانه با هدف کاهش هزینه‌های واسطه‌گری و کاهش هزینه‌های مالی و غیرمالی معاملات مسکن از طریق ثبت رایگان قرارداد‌های اجاره توسط متعاملان به آدرس srem.mrud.ir ایجاد شده است.

رحمدل تاکید کرد: یکی از نکات خائز اهمیت این است که سامانه خودنویس انحصار مشاوران املاک را شکسته است چرا که در گذشته مردم چاره‌ای نداشتند جز این که به شرایط مدنظر بنگاه‌ها تن دهند، حالا می‌توانند به صورت رایگان از بستر سامانه خودنویس استفاده کنند و با سامانه خودنویس قدرت اختیار و انتخاب در جهت مراجعه به مشاوران املاک به مردم داده شده است.

وی تصریح کرد: اگر مشاوران املاک بخواهند به نفع یک طرف معامله وارد عمل شوند، مردم تصمیم می‌گیرند که خودشان مستقیما از طریق سامانه خودنویس به عقد قرارداد‌ها مبادرت کنند به این ترتیب، نوعی جایگزین برای مشاوران املاک به وجود آمده است و انحصار آنها از بین می‌رود البته مشاوران املاک می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و اگر صلاح و مصلحت دو طرف معامله را در نظر داشته باشند، مردم به آنها مراجعه خواهند کرد.

برچسب ها: راه و شهرسازی ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.