سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات کالا از مرز سومار ۵۱ درصد افزایش یافت

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: صادرات کالا از مرز سومار در غرب کرمانشاه از ابتدای امسال تا پایان مردادماه ۵۱ درصد افزایش یافت.

علی‌اصغر عباس‌زاده ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در پنج ماه سپری شده از سال جاری ۴۴۷ میلیون و ۱۴۱ هزار دلار کالای صادراتی از گمرک سومار به وزن ۷۴۰ هزار تن به کشور عراق صادر شده که در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۵۱ درصد افزایش و از نظر وزنی ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه کالا‌های صادراتی از گمرک سومار شامل ۲ بخش صادرات اظهار شده در آن گمرک و کالا‌های صادراتی دیگر گمرکات کشور است، اظهار کرد: افزود: از مجموع کالا‌های صادراتی این گمرک، ۳۱۲ میلیون و ۶۲۰ هزار دلار آن به وزن ۳۹۳ هزار تن، کالا‌های اظهار شده در گمرک سومار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش رشدی ۱۸۳ درصدی و از لحاظ وزن افزایش ۹۴ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه آمار صادرات دیگر گمرکات کشور از طریق گمرک سومار به عراق را ۱۳۴ میلیون و ۵۲۱ هزار دلار به وزن ۳۴۷ هزار تن عنوان کرد و گفت: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۸ درصد و از نظر وزن ۲۶ درصد کاهش داشته است.

عباس‌زاده گفت: عمده کالا‌های صادراتی اظهار شده در گمرک سومار میلگرد آجدار، سنگ مرمریت، کارتن خالی، ظروف یکبار مصرف، محصولات پلاستیکی و عمده کالا‌های صادراتی دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار به عراق ارسال شده شامل کاشی، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، میلگرد آجدار، شیشه جام و لبنیات است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.