سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین وضعیت طرح آزاد راه شهید سلیمانی قم

مرحله اول عملیات اجرایی طرح کمربندی کنار گذر غربی قم تهران و آزاد راه قم سلفچگان راهجرد اراک از مصوبات اولین سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به قم به ۳۵ درصد پیشرفت رسیده است.

 مرحله اول از فاز نخست عملیات اجرایی طرح کمربندی شهید سلیمانی از مصوبات اولین سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم شهید ابراهیم رئیسی به قم با هدف رفع گره ترافیک ورودی شهر قم از مسیر جاده قدیم قم تهران و محور قم سلفچگان از خرداد سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود به سی و پنج درصد پیشرفت رسیده است.

جمشید شیخ اکبری مدیر عامل شرکت ناودیس راه سرمایه گذار و پیمانکار این طرح ابراز امیدواری کرد در صورت حل مشکل دو معارضی که بر سر راه طرح قرار دارد که یک معارض پارکینگ نیروی انتظامی در جاده جعفریه و دیگری باغ پسته در جاده قدیم قم به تهران است و با تزریق سهم سی درصدی بانک ملی، مرحله اول طرح که به طول ۱۲ کیلومتر است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام روانبخش و منان رئیسی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در بازدید از طرح برای حل مشکل دو معارض و تزریق سهم بانک ملی به طرح قول مساعد دادند.

زنجیرانی مدیرکل راه و شهرسازی استان هم با ارائه مختصات کلی طرح ملی شهید سلیمانی در استان از میزان پیشرفت کار گفت: ۱۲ کیلومتر قطعه اول مرحله‌ی نخست طرح در مرحله‌ی عملیات خاکی و زیر سازی است که با تزریق آورده‌ی بانک ملی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

منان رییسی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح از دستاورد‌های مهم دولت سیزدهم بوده است گفت: طرح شهید سلیمانی از مهم‌ترین طرح‌های ملی است که باید تلاش شود تا با حل مشکلات پیش رو روند پیشرفت کار با سرعت بیشتری جلو رود.

وی نیز قول مساعد داد تا برای حل مشکلات معارضین و آورده‌ی بانک ملی به طرح، پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

حجت الاسلام روانبخش نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز صد و ده کیلومتر از طرح شهید سلیمانی را که در استان قم است را مهم برشمرد و افزود: سرمایه گذار تا کنون سهم ۴۰ درصدی خود که یک همت است را واریز کرده و دولت هم از سهم سی درصدی خود نزدیک به سیصد و سی میلیارد تومان به طرح تزریق کرده، اما تا کنون بانک ملی از سهم سی درصدی اش، آورده‌ای نداشته که تلاش می‌شود تا با برگزاری جلسه با رئیس بانک ملی این مشکل نیز حل شود.

طرح شهید سلیمانی در استان قم بخشی از شاهراه بزرگ کریدور شمال به جنوب کشور است که این طرح در استان قم یکصد و هفده کیلومتر طول دارد و در سه مرحله به اجرا خواهد آمد، مرحله اول به طول ۳۲ کیلومتر در دو قطعه از کیلومتر ۳۰ آزادراه قم تهران، مرحله دوم به طول ۴۳ کیلومتر تا راهجرد و مرحله سوم به طول ۵۵ کیلومتر از رهجرد تا حدود کیلومتر ۱۷ آزادراه اراک به قم امتداد خواهد یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.