سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۶ درصد مدارس قزوین نیاز به بهسازی و بازسازی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هزار و ۶۳۷ مدرسه در استان برای تحصیل دانش آموزان آماده سازی شده که ۴۶ درصد آن قدیمی ساز بوده و نیاز به بهسازی و بازسازی دارد.

سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور بازگشایی مدارس در سالن جلسات شهید چگینی اداره کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، گفت: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تعهد کرده که ۳۱ مدرسه با ۱۳۱ کلاس درس نیز از اول مهرماه به این آمار اضافه شود که بیشتر مدارس در مناطق روستایی و محروم قرار دارند.

وی اضافه کرد: آمار دانش آموزان در شهرستان البرز نسبت به سایر نقاط استان بیشتر بوده و در این شهرستان با کمبود مدرسه به ویژه در مناطق محمدیه و مهرگان مواجه هستیم که البته سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان توجه ویژه‌ای به ساخت مدارس در مهرگان داشته است.

سیاهکالی مرادی به تعداد مدارس غیرانتفاعی استان قزوین اشاره کرد و گفت: در استان حدود ۳۶ هزار دانش آموز در ۲۸۱ مدرسه غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند و تمام قوانین مدارس دولتی برای این مدارس نیز جاری است، به هرحال با توجه به تعداد مدارس در قزوین اگر مدارس غیرانتفاعی فعالیت نداشته باشند، با چالش جدی در حوزه سرانه فضای آموزشی مواجه هستیم.

این مسئول در ادامه به جذب معلمان اشاره کرد و گفت: جذب معلمان استان قزوین از سه منبع دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و ماده ۲۸ انجام می‌شود که خوشبختانه آموزش و پرورش قزوین در جذب معلم از طریق قانون ماده ۲۸ سهمیه مناسبی دارد، اما از ۳۰۲ معلم تاکنون ۲۱۲ نفر جذب شده اند که با پیگیری‌های انجام شده سعی می‌شود تا بقیه معلمان نیز جذب شوند.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: در حوزه مربی پرورشی نیز استان قزوین ظرفیت جذب ۳۲۶ معلم و مربی دارد که هنوز نتیجه آزمون‌ها اعلام نشده است، اما مراحل جذب ۷۲ معلم دارای معلولیت و ۱۱۲ خدمتگزار نیز درحال پیگیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: یکی از دغدغه‌هایی ما برای آغاز سال تحصیلی جدید ثبت نام و ساماندهی اتباع خارجه بود که از چهارشنبه دستورالعمل ثبت نام آنها صادر شده و روند ثبت نام ۲ هزار دانش آموز ابتدایی در حال انجام است، این درحالی است که در کل استان و در تمام مقاطع ۶ هزار و ۴۰۰ دانش آموز اتباع خارجه وجود دارد.

وی با اشاره به حواشی تعطیلی هنرستان هنر‌های زیبا بیان کرد: تعطیلی این مدرسه از پایه و اساس کذب است، طبق تفاهمی که سنوات گذاشته با اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین داشتیم مقرر شده بود تا فضای آموزشی از سوی این اداره کل تامین شود که این مجموعه نتوانست به تعهدات خود عمل کند، در همین راستا تصمیمی مبنی بر توقف ثبت نام برای پایه دهم اتخاذ شده که با مراجعه و مطالبه دانش آموزان ثبت نام در این مقطع نیز انجام خواهد شد.

سیاهکالی مرادی گفت: طبق سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش کار‌های بزرگی در سطح مدارس استان انجام شده و امسال نیز زمینه جذب ۳۲۷ مربی پرورشی و مشاور فراهم شده که در ۱۰ سال گذشته بی سابقه است.

وی بیان کرد: به منظور تامین و تجهیز فضا‌های آموزشی در قالب طرح عجمیان ۱۲ تن رنگ، ۱۰ هزار متر ایزوگام و چهار هزار تن تخته میز و نیمکت برای بهسازی و مناسب سازی مدارس قزوین استفاده شده است.

مهرماه امسال ۱۶ هزار معلم و مربی تعلیم و تربیتی به ۲۴۵ هزار دانش آموز قزوین خدمت رسانی می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.