سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارک علم و فناوری خراسان رضوی در پی عقد تفاهمنامه با آکادمی علوم کشور ترکمنستان است

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: در مسیر ارتقای روابط و همچنین دیپلماسی فناوری به دنبال امضای تفاهمنامه با مرکز فناوری آکادمی علوم ترکمنستان برای گسترش همکاری‌های دانش بنیان هستیم.

علی اسماعیلی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به حضور در همایش و نمایشگاه بین المللی فناوری پیشرفته ۲۰۲۴ Tech-Hi کشور ترکمنستان گفت: این نمایشگاه روز سه شنبه هفته گذشته با حضور نمایندگانی از کشور‌های مختلف از جمله آذربایجان، روسیه، ترکیه، ژاپن، انگلستان، آلمان، کره جنوبی، مالزی، ازبکستان، چین و مسوولان پارک علم و فناوری خراسان رضوی به نمایندگی از کشورمان آغاز به کار کرد.

او افزود: موضوع این نمایشگاه که با پخش برخط سخنان رییس جمهوری ترکمنستان و با حضور جمعی از مقامات عالی رتبه این کشور، سفرا و دیپلمات‌های مقیم عشق آباد آغاز به کار کرد در حوزه‌های فناوری‌های شهر‌های هوشمند، فناوری‌های نوین ساخت و ساز، فناوری‌های نوین صنعتی، انرژی سبز، فناوری‌های صرفه جویی در مصرف آب، دولت الکترونیک و فناوری مالی بود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه و ضمن بازدید از برخی غرفه ها، نشستی با رییس پارک فناوری ترکمنستان نیز برگزار شد و توانمندی‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف در همکاری با همسایه شمال شرقی مورد بررسی قرار گرفت.

اسماعیلی بیان کرد: فرصت‌های تعامل در زمینه توسعه بازار فناوری و حضور شرکت‌های فناور در بازار‌های ۲ کشور از جمله مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت انعقاد تفاهمنامه مشترک و برگزاری تور‌های تخصصی از برنامه‌های آینده پارک علم و فناوری خراسان رضوی و پارک فناوری کشور ترکمنستان خواهد بود.

او تصریح کرد: شرکت‌های فناور کشورمان علاقه‌مند به حضور در بازار کشور ترکمنستان هستند و البته انتظار دارند که مطالعات بازار و شناسایی توانمندی‌ها توسط بخش دولتی و پارک علم و فناوری انجام شود تا با حمایت‌هایی که صورت می‌پذیرد بتوانند با این کشور به ارتباط مناسبی دست پیدا کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: عقد قرارداد و تفاهمنامه در کشور ترکمنستان مراحل خاص خود را دارد که بایستی طی شود و این امر نیازمند صرف زمان و انرژی به دلیل ساختار خاص این کشور است.

اسماعیلی اظهار کرد: نیاز‌های این کشور با توجه به جمعیت پنج میلیون نفری و همچنین حجم منابع طبیعی به عنوان چهارمین کشور دارای ذخایر گاز باید مورد بررسی قرار گیرد از جمله این موارد می‌توان به موضوع صنایع غذایی و همچنین حوزه‌های زیرساختی نظیر ساخت و ساز اتوبان و برج‌های اداری و ساختمانی تا حوزه فناوری اشاره کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.