سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افراد بالای ۵۰ سال روزانه چند عدد تخم مرغ مصرف کنند؟

تخم مرغ اغلب به‌عنوان غذایی فوق‌العاده معرفی می‌شود و به نقل از برخی سایت‌های سلامت، تخم مرغ، سالم‌ترین غذایی است که روی زمین پیدا می‌کنید.

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A، سلنیوم و انواع ویتامین‌های B است، با این حال، اگر در سن ۵۰ سالگی هستید شاید بخواهید بدانید که روزانه باید چه تعداد تخم مرغ مصرف کنید یا اصلا مصرف روزانه تخم مرغ در این سنین خوب است یا خیر؟ یا باید تخم مرغ به غذایی تبدیل شود که سنجیده و گاهی اوقات آن را مصرف کرد.

هنگامی که افراد به سن ۵۰ سالگی می‌رسند، بسیاری از کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند که برخی از غذا‌ها را محدود یا حذف کنند. به‌عنوان مثال توصیه شده است افراد ۵۰ ساله و بالاتر، غذا‌های شور، شیرین و بیش از حد فرآوری شده را حذف یا بسیار کم مصرف کنند یا در مورد مضرات مصرف نان سفید حاوی کربوهیدرات «بد» و ماکارونی با آرد سفید هشدار داده شده است.

اما آیا تخم مرغ در دسته غذا‌هایی قرار می‌گیرد که باید مراقب مصرف آن بود؟ خیر، برعکس، تخم‌مرغ‌ها به دلیل ارزش تغذیه‌ای خود امتیاز بالایی دریافت می‌کند به این معنی که لزوما باید آنها را در هر وعده غذایی مصرف کرد. مانند همه مواد غذایی سالم، تخم مرغ نیز در کنار سایر غذا‌های حاوی مواد مغذی قرار دارد و بر اساس منو‌ها و دستور العمل‌های مورد علاقه آن را مصرف کنید.

انتخاب تعداد مناسب تخم مرغ برای مصرف روزانه

نتایج تحقیق سال ۲۰۲۳ نشان داد مصرف حداقل یک تخم مرغ در روز برای بهبود سلامت کلی مناسب است. محققان خاطرنشان کردند از دیدگاه تغذیه‌ای، هفت تا ۱۴ عدد تخم مرغ در هفته برای رژیم غذایی متنوع و متعادل می‌تواند برای اکثر افراد از نظر افزایش میزان مواد مغذی و ارائه پروتئین با کیفیت بالا که می‌تواند از توده بدون چربی بدن محافظت کند و آن را بهبود بخشد، مفید است.

هلث گزارش کرد، تونی کاستیلو، متخصص تغذیه ورزشی اظهار کرد تعداد مناسب تخم مرغ بعد از سن ۵۰ سالگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بر اساس گفته انجمن قلب آمریکا، افراد سالم می‌توانند به‌طور متوسط هفت تخم مرغ در هفته را به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم برای قلب در نظر بگیرند، با این حال، وی ۲ اخطار در این مورد داد. برای افراد مسن با کلسترول طبیعی، ۲ عدد تخم مرغ در روز به‌عنوان بخشی از الگوی غذایی سالم برای قلب قابل قبول است. در مورد گیاهخواران، آنها آزادند که مصرف تخم مرغ خود را افزایش دهند، اما اعتدال مصرف کلیدی است.

اگرچه رژیم‌های غذایی سنگین تخم‌مرغ نیز وجود دارد، اما فاقد بعد غذایی خواهند بود و این نوع رژیم‌های محدودکننده فاقد فیبر مناسب برای هضم هستند.

آیا ۵۰ سالگی نطقه کاهش مصرف تخم مرغ است؟

در حالی که نیازی نیست فقط به این دلیل که تولد ۵۰ سالگی خود را جشن گرفتید، مصرف تخم مرغ را کم کنید، اما به این معنی نیست که باید تخم مرغ را بدون بررسی مجدد گاهی مصرف کنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکل شود. همانطور که کلینیک مایو اعلام کرد آلرژی به تخم مرغ (هر چند غیرمعمول) ممکن است برای افراد در مراحل بعدی زندگی اتفاق بیفتد. بنابراین، بهتر است مراقب علائمی مانند ناراحتی معده یا بثورات موضعی خفیف باشید که نشان می‌دهد ممکن است به تخم مرغ حساسیت داشته باشید.

به همین ترتیب، توجه داشته باشید که نحوه پختن تخم مرغ‌ها برای دریافت بیشترین تاثیر مثبت از آنها ضروری است. سوزان کمپبل، متخصص تغذیه، درباره موارد مربوط به نحوه تهیه بهتر تخم مرغ می‌گوید از افزودن چربی حیوانی اضافی مانند کره و مواد دیگر به دلیل محتوای چربی اشباع شده خودداری شود. او به جای آنها، چربی‌هایی مانند روغن زیتون یا روغن‌های گیاهی را توصیه کرد به این ترتیب، می‌توانید ارزش غذایی هر تخم مرغی که مصرف می‌کنید را با حذف چربی‌های اشباع شده، بدون اینکه خود را در معرض خطر قرار دهید، دریافت کنید.

تخم‌مرغ چه میزان کلسترول دارد؟

مدیکال نوشت، انجمن قلب آمریکا (AHA) ادعا کرد یک تخم مرغ بزرگ حاوی ۱۸۶ میلی‌گرم کلسترول غذایی است. دستورالعمل‌های غذایی این منبع مورد اعتماد آمریکایی‌ها توصیه کرد افراد با حفظ رژیم غذایی متعادل، مصرف کلسترول خود را تا حد امکان پایین نگه دارند. اگرچه تخم مرغ ممکن است حاوی مقدار نسبتا بالایی کلسترول باشد، اما تاثیر عمده‌ای بر سطح کلسترول ندارد. سفیده تخم مرغ حاوی هیچ گونه کلسترولی نیست، بنابراین ممکن است گزینه سالم‌تری باشد.

نتایج تحقیقات گسترده نشان داد که مصرف تخم مرغ خطر بیماری قلبی را در شرکت‌کنندگان این تحقیق افزایش نداد و برای افرادی که کلسترول بالا دارند یا کسانی که در معرض خطر بیماری قلبی هستند، لازم نیست تا زمانی که پزشک به‌طور خاص توصیه کند، از خوردن تخم مرغ اجتناب کنند. البته بدانید که احتمال ابتلا به مسمومیت غذایی ناشی از مصرف تخم مرغ خام وجود دارد. با این حال، مسمومیت غذایی با افزایش استاندارد‌های بهداشتی و ایمنی غذایی کمتر رایج خواهد بود.

هیچ‌وقت برای تغییر در رژیم غذایی دیر نیست و کلید پیری سالم پاسخگویی به نیاز‌های در حال تغییر بدن در هر مرحله از زندگی است و با تمرکز بر غذا‌های مناسب، از وعده‌های غذایی غنی از مواد مغذی در دوران کودکی گرفته تا فیبر و هیدراتاسیون در سنین بالا به طور قابل توجهی بر سلامت و رفاه طولانی‌مدت تاثیر خواهد گذاشت.

منبع: ایسنا

برچسب ها: رژیم غذایی ، تخم مرغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
چند ماه پیش در همین سایت به نقل از یک تحقیق مفصل آماری از جمعیت چین و با نظر محققان چینی و انگلیسی اعلام کردید مصرف بیش از ۳ عدد تخم مرغ در هفته خطر ابتلا به دیابت را بشدت افزایش می دهد ؟ کدامیک را قبول کنیم