سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سال تحصیلی جدید؛

۴۷ کلاس درس در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مهر ماه امسال ۲۵ طرح آموزشی با ۴۷ کلاس درس افتتاح می‌شود و سال تحصیلی جدید با حضور ۱۹۴ هزار دانش آموز در دو هزار و ۸۰ مدرسه آغاز می‌شود.

 ابوالقاسم اکبری در نشست با اصحاب رسانه گفت: در ۳۲ماه گذشته صد طرح با ۴۰۰ کلاس درس افتتاح و به بهره برداری رسید و ۶۰ طرح با ۳۳۰ کلاس درس در حال ساخت است.

اکبری گفت : سال تحصیلی جدید، کمبود هزار و ۲۰۰ نیرو در حوزه‌های مختلف آموزگاری، دبیری، مربی پرورشی، مراقب سلامت با تکمیل ظرفیت از طرف وزارت خانه رفع خواهد شد.

جذب ۴هزار ردیف استخدامی

اکبری گفت: در ۳۲ ماه گذشته ۴هزار ردیف استخدامی شامل هزار و ۴۰۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان، دو هزار نفر استخدامی،۶۰۰ نفر در قالب تبدیل ظرفیت و ایثارگران گرفته شده است.

او گفت: تا کنون ۱۸۴ هزار و ۳۹۵ دانش آموز در همه مقاطع ثبت نام نهایی شده و ۱۸۲ هزار ۶۱۲ نفر ثبت سفارش کتاب انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: همچنین حدود ۲۰ هزار نوآموز در ۴۱۱ کودکستان در مهر می‌یابند.

اکبری گفت: خراسان شمالی سال گذشته سومین استان کشور در زمینه توسعه متوازن بود با ۴۴ درصد که امسال به ۴۵ و نیم درصد هدف ما است

او گفت : سرانه فضای آموزشی در استان با اعلام سازمان نوسازی مدارس از ۵ممیز دو به ۵ ممیز ۷ دهم یعنی نیم متر مربع افزایش داشته ایم.

شاداب سازی۳۲۰ مدرسه در طرح عجمیان

اکبری گفت: سال گذشته در ۳۲۰ مدرسه در طرح عجمیان طرح شاداب سازی مدارس را انجام دادیم که امسال برای ۶۰۰ مدرسه انجام خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به مشکلی هم که حدود تیرماه در بام و صفی آباد پیش آماده اشاره کرد و گفت: مدرسه‌ای در حال بهره برداری است، اما تحویل نیروی انتظامی شده بدون اطلاع به آموزش و پرورش ضمن اینکه استاندار به فرماندار گفته شده بدون اطلاع به آموزش و پرورش کاری انجام ندهید.

اکبری با اشاره به ۳۱۱ مدرسه عشایری در استان و پی گیری‌ها برای سال تحصیلی جدید گفت: امسال ۳۲۸ مدرسه عشایری با ۷هزار دانش آموز و ۸۸۱ معلم همچنین ۱۰۷ مدرسه کوچ رو ۱۰ مدرسه شبانه روزی عشایری سال تحصیلی را آغاز خواهیم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.