سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزای نقدی تاوان شرکت بازرگانی متخلف در قم

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: یک شرکت بازرگانی به جرم قاچاق سوخت به پرداخت ۴۱ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

 تقی حسام اظهار کرد: پرونده یک شرکت بازرگانی متخلف که ۱۹ هزار و ۶۷۴ لیتر نفت گاز به ارزش چهار میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال را به‌جای روغن گیربکس به کشور افغانستان قاچاق کرده بود، در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم  اضافه کرد: شعبه به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی و همچنین نظر کارشناسی سازمان ملی استاندارد پیرامون مثبت بودن نتیجه نمونه‌برداری از سوخت مورد حمل، اتهام قاچاق سوخت را محرز دانست و شرکت متخلف را به پرداخت ۳۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل هشت برابر ارزش سوخت محکوم کرد.

به گفته وی، شعبه همچنین برای بهای مال از دست رفته، علاوه بر ممانعت از فعالیت شخص حقوقی به مدت یک سال، مدیرعامل شرکت را به پرداخت چهار میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال جریمه کرد.

حسام گفت: شعبه در خصوص محکومیت ممانعت از فعالیت شخص حقوقی، با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و جلوگیری از بیکار شدن کارگران آن مجموعه، شرکت را مستحق تخفیف در مجازات دانست و مجازات را به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی تبدیل و متخلفان را در مجموع به پرداخت ۴۱ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی گفت: اداره‌کل گمرک گزارش تخلف این شرکت بازرگانی پیرامون قاچاق نفت گاز در پوشش روغن گیربکس را تشکیل داده و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کرده بود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.