سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین روند پروژه ساخت مجتمع آب درمانی قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت:مجتمع آب درمانی قم با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

عباس حلوایی،معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: مجتمع آب درمانی امام موسی صدر با هدف افزایش نشاط اجتماعی و تفریح و بهره گیری هم زمان خانواده‌ها در یک زمان، اما کاملا مجزا از سوی شهرداری در دست اجرا است.

وی افزود: در ابتدای امر سرمایه گذاری و احداث این مجتمع را سازمان توسعه عمران عهده دار شد، اما بعد‌ها امکان ادامه همکاری به دلیل هزنیه بر بودن این پروژه از سوی سازمان توسعه عمران امکان پذیر نبود.

این مسئول در ادامه دلیل طولانی شدن پروسه اجرای این پروژه رفاهی را اقتصادی نبودن پروژه برای سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: اعضای محترم شورای شهر اعتقاد داشتند که چرا شهرداری برای این مجتمع قرار است هزینه کند و با توجه به هزینه بر بودن آن باید به سرمایه گذار واگذار شود.

وی افزود: این مجتمع برای ادامه کار به واحد سرمایه گذاری واگذار شد و با چند سرمایه گذار که در زمینه احداث استخر و مجتمع فعالیت داشتند وارد مذاکره شد، اما احداث چنین مجتمع‌هایی به دلیل این که توجیه اقتصادی ندارد هیچ سرمایه گذاری حاضر به همکاری نشد لذا پروسه آن طولانی شد.

حلوایی می‌افزاید: برآورد اولیه ما برای این پروژه ۹۵ میلیارد تومان بود، اما نقشه و راهبرد ما با توجه به این که برعهده شهرداری بود کاملا به روز رسانی شد و تغییرات و اصلاحاتی در اجرای پروژه مجتمع ایجاد شد.

پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مجتمع آب درمانی

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در ادامه  با اشاره وضعیت فیزیکی این مجتمع می‌گوید: تحویل زمین این پروژه در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ بوده و اکنون احداث ابنیه پیشرفت خوبی داشته است تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه مهم هزینه شده است و فضا‌های خاصی برای ورزش و سلامت جسمانی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه ادامه داد: ساختمان مرکزی آن حدود ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا و سوله‌های آن هم هرکدام ۵۳۰ متر مربع زیربنا دارد که در کل مجموعه بالغ بر ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع نیز می‌باشد.

حلوایی عنوان کرد: یک سری تغییرات هم در ساخت و چیدمان صورت گرفته و طبق برنامه ریزی که داریم قراراست تا تیرماه سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد، اما تلاش داریم که این مجتمع تا آخر سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گفته وی؛ برای این مجتمع دو سالن استخر برای بانوان و آقایان، رختکن و هم چنین بخش اداری، استخر کودکان و جکوزی و سالن‌های بدنسازی در نظر گرفته شده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.