سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار مدیریت بحران البرز به کشاورزان درباره کاهش پنج درجه‌ای دما

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی و پیش بینی کاهش پنج درجه‌ای دما از کشاورزان استان خواست برای پیشگیری از خسارات به محصولات باغی و زراعی اقدام لازم را به عمل آورند.

مهدی مهرور اظهار کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی با گذر امواج ناپایدار کم دامنه و ضعیف سطوح میانی از منطقه البرز مرکزی از امروز شاهد کاهش دما در بعضی ساعات وزش باد لحظه‌ای، بارش پراکنده و ساعتی و احتمال رعد و برق در استان خواهیم بود.
 
وی گفت: با کاهش دما احتمال سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و باغی به ویژه در مناطق کوهستانی استان طی امروز و فردا وجود دارد.
مهرور اضافه کرد: زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات، عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سمپاشی با توجه به پیش بینی بارش، محافظت از سازه‌ها در برابر باد شدید، تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف، کنترل دما و رطوبت انبار‌ها با توجه به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها در هنگام وزش باد و بارش، جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل سالن‌های پرورشی، تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها با توجه به رخداد بارندگی و خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات از مهمترین توصیه‌ها است.

برچسب ها: کشاورزی ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.