سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات هدف صادرات

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی کشور به ضرورت مدیریت و کنترل آفت خسارتزای مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات مرکبات بویژه در باغات هدف صادرات میوه تاکید کرد.

سعید معین مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات سازمان جفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی در جلسه کمیته فنی مگس میوه مدیترانه‌ای در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اهمیت مدیریت و کنترل آفت خسارتزای مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات مرکبات بویژه در باغات هدف صادرات میوه، گفت: روند فعالیت و افزایش جمعیت مگس میوه و شرایط آب و هوایی مساعد امسال برای افزایش جمعیت آفت، زنگ خطری برای باغات است و برنامه ریزی برای ادامه عملیات مدیریت آفت در طول فصل ضروری است.

حمید نادریان سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه گفت: مصرف سموم یک استاندارد و یک دستورالعمل علمی دارد که باغداران باید مطابق آن عمل کنند و نظارت از سوی جهاد کشاورزی همراه با توصیه‌های لازم در دستور کار قرار دارد؛ اما ممکن است برخی باغداران به صورت خودسرانه و بدون نسخه اقدام به مصرف سموم در باغات خود شوند که مطمئناً اثر منفی نیز خواهد داشت.

او افزود: امسال مسئله مهم جمعیت بیشتر مگس میوه در مقایسه با سال گذشته است که روش‌های مبارزه با این آفت نیز صرفاً غیرشیمیایی است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر روش‌های مقابله با مگس میوه در کشور دقیقاً مطابق روش‌های روز دنیا در مبارزه با این آفت است، گفت: روش‌هایی که ما در حال استفاده هستیم با کشور‌های دیگر دنیا که درگیر این چالش هستند دقیقاً مشابه بوده و دستورالعمل‌های درحال اجرا مطابق آخرین یافته‌های روز دنیا است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.