سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزان زهکشی و پاکسازی آب باغات را در دستور کار قرار دهند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که زهکشی و پاکسازی آب باغات را در دستور کار قرار دهند.

سمانه غلامی، کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی به کشاورزان توصیه می شود که نسبت به نصب قیم نهال های تازه کشت شده در برابر وزش باد اقدام کنند.

به گفته او، گلخانه داران استحکام سقف و سازه های گلخانه، عایق بندی و محافظت از کندوها را در دستور کار قرار دهند.

غلامی ادامه داد: تولیدکنندگان استفاده از بادشکن جهت جلوگیری از شکسته شدن شاخه درختان و حتی ریشه کن شدن درختان و عدم انجام آبیاری به منظور جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان بدلیل باد را در دستور کار قرار دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی با تاکید بر زهکشی و پاکسازی آب باغات افزود: با توجه به شرایط جوی کشاورزان عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی مزارع و باغات و تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف را انجام دهند.

غلامی ادامه داد: پرورش دهندگان ماهی تنظیم دریچه ورودی آب استخرها، جلوگیری از آب گل آلود به استخرها، عدم کوددهی  به استخرهای پرورش ماهی و غذادهی نصف نرمال را در دستور کار قرار دهند.

 کارشناس هواشناسی کشاورزی به کشاورزان و عشایر توصیه کرد که از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اسکان و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز در استان‌های گلستان، نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، شمال زنجان و ارتفاعات استان‌های مازندران، سمنان، البرز و تهران رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود. همچنین روز شنبه در استان‌های مازندران، گلستان، شرق گیلان، شمال سمنان، شمال و شرق تهران، شمال و غرب خراسان شمالی و ارتفاعات البرز و روز یکشنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شرقی گیلان و شمال استان‌های خراسان رضوی، سمنان، تهران و البرز تحت تاثیر رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.