سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام پاپ فرانسیس به مردم آمریکا:

نامزدی را انتخاب کنید که شرارت کمتری دارد!

پاپ فرانسیس از هریس و ترامپ انتقاد کرد و گفت کاتولیک‌ها در انتخابات آمریکا فردی را انتخاب کنند که «شرارت کمتری دارد».

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان پس از پایان سفر ۱۲ روزه خود به سراسر آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه، در یک کنفرانس خبری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ماه نوامبر (آبان) برگزار می‌شود، صحبت کرد.

به گزارش رویترز، فرانسیس اگرچه به طور مستقیم نام کامالا هریس و دونالد ترامپ را نبرد، اما به طور خاص به سیاست‌ها و جنسیت آنان اشاره کرد. او از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان به دلیل طرحش برای اخراج میلیون‌ها مهاجر انتقاد کرد. رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین با موضع‌گیری کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در حمایت از سقط جنین نیز مخالفت کرد. فرانسیس گفت که عدم استقبال از مهاجران یک «گناه بزرگ» است و سقط جنین را نیز به «قتل» تشبیه کرد.

او در ادامه خواستار رای دادن به نامزدی با «شرارت کمتر» شد و گفت: «شر کمتر کدام است؟ آن خانم یا آن آقا؟ من نمی‌دانم. همه باید به دقت فکر کنند». 

پاپ در ادامه گفت: «چه کسی که مهاجران را اخراج می‌کند و چه کسی که کودکان را می‌کشد، هر دو مخالف زندگی هستند». 

کاتولیک‌های آمریکایی که تعداد آنها تقریباً ۵۲ میلیون نفر در سراسر این کشور است، اغلب به عنوان رای دهندگانی مهم در نظر گرفته می‌شوند. در برخی از ایالت‌های کلیدی از جمله پنسیلوانیا و ویسکانسین، بیش از ۲۰ درصد بزرگسالان کاتولیک هستند.

فرانسیس معمولاً مراقب اظهار نظر‌های سیاسی خود است. اما او اغلب از سقط جنین که توسط آموزه‌های کاتولیک ممنوع است، با عبارات تند انتقاد می‌کند. هرچند که او پیش از این از لفاظی‌های ضدمهاجرتی ترامپ نیز انتقاد کرده بود. در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶، فرانسیس گفت که ترامپ در طرح دیدگاه‌های خود «مسیحی نیست».

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.