چند عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، با امضای نامه‌ای که از سوی رهبران دو حزب این نهاد، متعهد به پذیرش نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شدند.

چند عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، با امضای نامه‌ای که از سوی رهبران دو حزب این نهاد قانونگذار تهیه شده، متعهد به پذیرش و احترام به پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شدند.

به گزارش پایگاه خبری اکسیوس، چندین عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان با امضای نامه‌ای که از سوی رهبران هر دو حزب این نهاد قانونگذار تهیه شده، متعهد شدند که به پیروز انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ ایالات متحده احترام می‌گذارند.

این در حالی است که دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش‌روی ماه نوامبر (آبان) از گفتن اینکه نتایج را می‌پذیرد یا خیر، خودداری کرده و همچنان شکست در برابر جو بایدن را در انتخابات ۲۰۲۰ انکار می‌کند.

امضاکنندگان این نامه متعهد شده اند که «از عدالت و یکپارچگی آمریکا با اذعان به پیروز انتخابات مراقبت خواهند کرد».

آنها همچنین قول داده اند که در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری آینده این کشور در تاریخ ۲۰ ژانویه (۱ بهمن) به نشانه آرامش و آشتی عمل و حامیان خشونت را محکوم می‌کنند.

این نامه به رهبری جاش گاتهایمر عضو دموکرات و دان بیکن نماینده ارشد جمهوری‌خواه تهیه و به امضای ۲۵ نفر دیگر از اعضای مجلس نمایندگان رسیده است. این نامه تاکنون توسط برایان فیتزپاتریک، مایک لالر، لاری چاوز-دریمر، نیک للوتا و آنتونی دسپوزیتو که همگی از اعضای جمهوری خواه این نهاد قانونگذار هستند، امضا شده است.

دفتر گاتهایمر در این زمینه به اکسیوس اعلام کرد که جمع آوری امضا از سوی قانونگذاران همچنان ادامه دارد.

این پایگاه خبری در ادامه با اشاره به شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا پس از اعلام پیروزی بایدن مقابل ترامپ اشاره کرده که همچنان با گذشت ۴ سال، همچنان بر تصمیم گیری‌های نمایندگان تاثیرگذار است.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی سال ۱۳۹۹) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ بود که بعد از اعتراض چند قانون گذار آمریکایی به نتیجه رای‌گیری در ایالت آریزونا، هزاران نفر از حامیان خشمگین دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت، پس از شنیدن سخنان وی به سمت ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی سی حرکت کردند.

ترامپ از هوادارانش خواسته بود تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند، اما هوادارانش به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیرو‌های امنیتی و پلیس، توانستند با شکستن در و پنجره‌ها وارد ساختمان کنگره و اتاق‌های مختلف آن حتی دفتر "نانسی پلوسی" رئیس وقت مجلس نمایندگان شوند. در جریان این شورش که در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا صورت گرفت، پنج نفر کشته شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار