سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی افزایش نگران کننده قطعی درختان در شوش:

تشدید نظارت بر فعالیت کارخانه‌های خریدار چوب

رییس دادگستری شوش گفت: نظارت بر فعالیت کارخانه‌های خریدار چوب به منظور پیشگیری از قطع غیرقانونی درختان جنگل‌های شوش تشدید شد.

راشد پیری رییس دادگستری شوش روز جمعه با اعلام تشکیل شعبه ویژه‌ برای رسیدگی به پرونده تخلفات مرتبط با قطع درختان در این شهرستان، گفت: تاکنون بیش از ۷۰ پرونده در مورد قطع غیرقانونی درختان در این دادگستری تشکیل، و افراد متخلفی نیز در این زمینه شناسایی و دستگیر شده است.

او افزود: پایش و نظارت فعالیت تمام مراکز خرید چوب در منطقه به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا با افرادی که اقدام به فروش چوب‌های قطع شده غیرقانونی از درختان و جنگل‌های کنند، در چارچوب قانون و در راستای حفظ حقوق بیت‌المال با آنان برخورد می‌شود.

آقای پیری با بیان اینکه با یکی از شرکت‌های متخلف به اتهام خرید چوب قاچاق درختان منطقه از افراد سودجو برخورد قضایی شده است، اضافه کرد: قاچاق چوب و قطع غیرمجاز درختان، از بین بردن ثروت ملی است که ضرر جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند.

رییس دادگستری شوش با اشاره به فعالیت شرکت‌های متعدد تولید چوب در منطقه نیز ادامه داد: این کارخانه‌ها اگرچه فواید و منافع اقتصادی و شغلی بسیاری برای استان دارد اما فعالیت آنها نباید به گونه‌ای باشد که موجب ترغیب سودجودیان به قطع درختان و تخریب فضای جنگلی منطقه شود.

هیات وزیران در تاریخ ۳۰ خردادماه سال جاری با افزایش مبالغ جریمه نقدی موضوع ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع موافقت کرد و جریمه‌های سنگینی برای قطع و تخریب درختان در نظر گرفت که می‌تواند بازدارندگی بیشتری را به دنبال داشته باشد.

قطع گسترده درختان جنگلی و کنار جاده‌ای در شهرهای شمالی خوزستان به ویژه شوش طی ماه‌های اخیر همواره مورد انتقادهای گسترده فعالان و دوستداران محیط زیست قرار گرفته است.

برچسب ها: درختان ، زراعت چوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.