سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پتانسیل تولید سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور وجود دارد

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: بنابر آمار پتانسیل تولید سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور وجود دارد، در حالیکه حداکثر نیاز کشور ۹۰۰ هزار تن است.

سیداحمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به واردات بی رویه گوشت با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان نمی توان پیش بینی دقیقی راجع به  تولید داشت.

 به گفته او، تعلل در اصلاح قیمت شیرخام و عدم جلوگیری از واردات منجر به نابودی تولید داخل می شود، لذا از دولتمردان تقاضا داریم که هرچه سریع تر قیمت شیرخام را ابلاغ کنند و جلوی واردات را بگیرند چراکه نیازی به واردات نداریم.

مقدسی ادامه داد: با واردات گوشت و اشباع بازار داخل، تقاضایی برای خرید گوشت داخل وجود ندارد. درحالیکه به سهولت امکان تامین گوشت در بازار داخل وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه نیازی به واردات گوشت نداریم، افزود: بنابر آمار پتانسیل تولید سالانه یک میلیون تن گوشت در کشور وجود دارد که با احتساب ۹۰۰ هزار تن گوشت در داخل، پتانسیل صادرات وجود دارد.

او قیمت تمام شده هر کیلو دام زنده را ۲۱۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو دام زنده ۱۸۰ هزار تومان است که بر این اساس قیمت منطقی گوشت حداکثر ۵۵۰ هزار تومان است. لذا در راستای تعادل قیمت در بازار انتظار می رود که  دام با نرخ ۲۱۵ هزار تومان خرید توافقی شود که در این صورت به راحتی گوشت ۵ تیکه ۵۵۰ هزار تومان بدست مصرف کننده برسد.

مقدسی با اشاره به وضعیت مطلوب تامین نهاده گفت: بنابر آمار قیمت کنونی هر کیلو یونجه با افزایش ۷ هزار تومانی نسبت به سال قبل به ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان و ذرت علوفه ای از ۲ هزار و ۴۰۰ به ۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است، در حالیکه این ۲ قلم ۶۰ درصد غذای دام را شامل می شود. 

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.