سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم اجازه آمریکا به اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که در سیاست این کشور درباره عدم استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد علیه روسیه، تغییری ایجاد نشده است.

کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن قصد ندارد طی روز جمعه هیچ سیاست جدیدی در مورد اوکراین و استفاده این کشور از موشک‌های دوربرد اعلام کند.

براساس گزارش رویترز، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: هیچ تغییری در دیدگاه ما مبنی بر ارائه قابلیت‌های تهاجمی دوربرد به اوکراین برای استفاده در داخل روسیه وجود ندارد.

کربی افزود: انتظار هیچ اعلامیه مهمی در این زمینه از گفتگو‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس در روز جمعه ندارم.

پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اظهاراتی هشدار آمیز گفت: اوکراین بدون کمک غرب و ناتو نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد برای حمله به روسیه استفاده کند. به‌ کار گرفتن این دست از موشک‌ها، به معنای ورود مستقیم ناتو به جنگ علیه روسیه است.

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه نیز عنوان کرد که با رئیس‌جمهور اوکراین و «آندری سیبیها» وزیر خارجه این کشور درباره با حملات به خاک روسیه با استفاده از تسلیحات دوربرد گفت‌وگو کرده است.

 این درحالی است که «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌تر گفته بود که بلینکن در سفر خود به اوکراین به مقامات کی‌یف خواهد گفت که اجازه استفاده از موشک‌های دوربرد «اتکمز» (ATACMS) را برای حمله به خاک روسیه خواهند داشت.

مترجم: مینا عظیمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.