سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان:

مدیران مدارس بازوان نظام آموزشی هستند

مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: مدیران مدارس به‌عنوان بازوان اصلی نظام آموزشی نقش مهم و اثرگذاری در اجرای مطلوب برنامه‌های آموزش‌وپرورش دارند.

حسن بروشکی در جلسه شورای اداری آموزش‌وپرورش که در محل سالن جلسات فرمانداری زابل برگزار شد با تأکید بر نقش و جایگاه مدیران در پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلان نظام تعلیم تربیت گفت: مدیران مدارس به‌عنوان بازوان اصلی نظام آموزشی، نقش مهم و اساسی در تصمیم‌سازی و اجرای مطلوب همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها در مدارس دارند.
 
 بروشکی با اشاره به برخی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در پروژه مهر بیان کرد: مدیران مدارس با بهره‌گیری از ظرفیت‌های معلمان متفکر، خوش‌فکر و متدین و اولیا و خانواده‌های دانش‌آموزان در آستانه شروع سال تحصیلی شرایط بازگشایی مطلوب مدارس را فراهم نمایند.
 
 وی ضمن تأکید بر لزوم ارتباط و تعامل دوسویه خانه و مدرسه خاطرنشان کرد: هرچه این هم‌افزایی و همگرایی بیشتر باشد دسترسی به اهداف آموزشی و تربیتی میسر خواهد شد.
 
 حسن بروشکی با اشاره به اینکه در پروژه مهر به دنبال ایجاد مدرسه‌ای بانشاط و شاداب و همچنین محیطی امن و ماندگار برای دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی هستیم؛ گفت: رفع همه کاستی‌ها و نواقص احتمالی در بازه زمانی باقیمانده تا اول مهر در مدرسه و کلاس‌های درس یک ضرورت است.
 
 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ادامه داد: اهمیت و نقش‌آفرینی همه تشکیلات موجود در مدارس اعم از شورای مدرسه، شورای معلمان، انجمن اولیاومربیان و شورای دانش‌آموزی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و مدیران باید به نحو شایسته‌ای از این ظرفیت‌ها در مسیر بهبود امور بهره‌گیری نمایید.
 
 وی افزود: بهره‌گیری از افکار و ایده‌های معلمان و دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها را مهم قلمداد کرده و از توان و تخصص همکاران و توانمندی دانش‌آموزان در راستای ارتقا شاخص‌های آموزشی و پرورشی و ورزشی به‌خوبی بهره‌گیری کنید
 
 بروشکی گفت: همگان می‌دانند مسیر جامعه قوی و پویا از مدرسه می‌گذرد و اگر مدرسه و برنامه‌های جاری آن کیفی و بامحتوا باشد به‌یقین در سطوح مختلف جامعه و پرورش فرزندانی فکور و خلاق و توانمند تأثیرگذار خواهد بود.
 
 وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم ایران آباد داشته باشیم باید یقیناً مدرسه آباد و توانمندی داشته باشیم همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند گذر از گردنه‌های بدون همراهی آموزش‌وپرورش امکان‌پذیر نیست و امام که فرمودند که مدرسه را دریابید که دانشگاه دیر است؛ لذا این بیانات امامین انقلاب به ما این پیام می‌دهد که توجه به اهمیت نظام تعلیم‌وتربیت و توجه به آموزش‌وپرورش است.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه تمامی دستگاه‌ها به حمایت از آموزش‌وپرورش موظف شدند و راهبرد‌های کلان آموزش‌وپرورش که حاکمیت کلان گفتار در نظام تعلیم‌وتربیت است همه انگشت‌ها اشاره‌شان به آموزش‌وپرورش است؛ اما از وظیفه خودشان غافل هستند.
 
 وی با اشاره به تقویت مدارس دولتی گفت: ما مدارس خوب را تیزهوشان و نمونه نمی‌دانیم ما مدرسه خوب را نزدیک‌ترین مدرسه به خانه بچه هامان می‌دانیم؛ یعنی اینکه ما بتوانیم مدرسه دولتی را چنان تقویت کنیم که اگر دانش‌آموز ما در مدارس خاص قبول نشد برای بردن آن به مدارس دولتی دغدغه‌ای نداشته باشیم.

 بروشکی افزود: در برنامه سند تحول ده درصد مدارس دولتی ما و ۵۰ درصد مدارس خاص و غیرانتفاعی ما جزو مدارس تراز راه سند است و از اول مهر ۱۰۷۰ مدرسه به‌عنوان مدارس تراز سند تحول داریم و اعتبار برای این مدارس ۱۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی‌شده است.

 وی تصریح کرد: قلب آموزش‌وپرورش مدرسه است و قلب مدرسه کلاس و قلب کلاس معلم است و این معلم است که اثرگذار است؛ لذا آموزش‌وپرورش را باید حتماً به آن توجه ویژه کرد از ۱۰۰ درصد بودجه ۹۸ درصد آن مربوط به حقوق معلمان است.

 بروشکی ادامه داد: با مؤسسه از غربت تا غربت بنیاد علوی تفاهم‌نامه‌ای برای ۴ هزار و ۱۰۰ نفر از جمله حوزه سیستان بسته شده تا مدارسی که به‌عنوان پایگاه تعریف می‌شوند برای کلاس‌های روز پنجشنبه برای هر جلسه به دبیر ۴۰۰ هزار تومان به دبیر داده می‌شود و در طول سال ۳۰۰ میلیون اعتبار داده می‌شود.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش تأکید کرد: در هفته بازگشایی مدارس جشنواره شکوفه‌ها، جشنواره جوانه برای پایه هفتم، زنگ ایثار و مقاومت در تمامی مدارس داریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.