سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم کاهش دما و بارش ها در آذربایجان غربی

با کاهش دمای هوا در استان آذربایجان غربی از فردا بارش‌های رگباری آغاز می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به تداوم کاهش دما و بارندگی های رگباری در استان گفت: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی همراه با کاهش دمای هوا در استان با ورود موج بارشی جدید به منطقه روز‌های جمعه و شنبه بارش‌های رگباری و وزش باد نیز پیش بینی شده است.

سعید خلیلی افزود: در شبانه روز گذشته شهرستان‌های شمالی آذربایجان غربی شاهد بارش‌هایی بودند که بیشترین میزان بارندگی از ماکو با ۴.۴ میلیمتر ثبت شده، در شهر‌های چالدران و سلماس نیز بارندگی‌های پراکنده گزارش شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های اشنویه، چالدران و تکاب در ۲۴ ساعت گذشته خنک‌ترین شهر‌های استان با دمای ۱۱ درجه بالای صفر بودند، ادامه داد: در این مدت شهرستان بوکان با دمای بیشینه مثبت ۳۷درجه سانتی گراد گرمترین شهر آذربایجان غربی بود.

خلیلی بابیان اینکه هشدار هواشناسی لازم در زمینه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها و رعایت و بکارگیری تدابیر لازم برای کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد و بارش رگبار و رعد برق صادر شده است، اظهار کرد: در روز‌های آینده لازم است شهروندان به این هشدار‌ها توجه لازم را داشته باشند.

وی گفت: توصیه می‌شود دامداران از چرای دام در ارتفاعات تا پایان فعالیت سامانه در منطقه خودداری کرده و به علت احتمال بروز صاعقه در دامنه کوه‌ها هم تردد نداشته باشند.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها نیز برای روز‌های آتی پیش بینی شده است، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در ایام پایانی هفته از تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خوددداری کنند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.