سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب رتبه اول کشوری طرح ملی زنان کارآمد روستای سرآمد خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از کسب رتبه اول کشوری طرح ملی زنان کارآمد روستای سرآمد در جزیره مینو این شهرستان خبر داد.

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر اظهار کرد: طرح ملی زنان کار آمد، روستای سرآمد برای نخستین بار در استان خوزستان و در شهرستان خرمشهر با موضوع زنجیره ارزش خرما توسط زنان روستایی جزیره مینو عملیاتی شد و خوشبختانه توانست کسب رتبه اول کشوری برتر بین طرح‌های زنان روستایی کشور را برای شهرستان به دنبال داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر بیان کرد: این طرح در جزیره مینو اجرا شده و کارآفرینی ۶ نفر از زنان روستایی را به دنبال داشته است.
شریفی افزود: کارگاه فرآوری خرما در این طرح ایجاد شده و کمک هزینه دولتی خرید تجهیزات لازم و آموزش‌های مورد نیاز برای شروع کار از جمله برند سازی، بازار یابی، بسته بندی و ... به زنان عضو این طرح داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: تولید کلوچه خرمایی، شیرینی، شیره خرما و معسل از جمله فعالیت‌های این کارگاه است.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر زنان منطقه دانش بومی دیرینه‌ای با بافت سبد و حصیربافی دارند این طرح می‌تواند در اشتعال‌زایی بیشتر و توسعه دانش و مهارت فردی اعضا نقش مهمی را ایفا کند.

وی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح رویکرد توان افزایی و تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوار‌های روستایی و نیز تلاش برای مشارکت زنان روستایی در اجرای طرح‌های اشتغال‌زا، رونق اقتصادی و توسعه و تکمیل زنجیره ارزش یک محصول خاص و ارتقا تاب‌آوری جوامع محلی متناسب با ظرفیت هر منطقه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.