سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره رسیدگی به تخلفات و تصادفات معاونت عملیات پلیس راهور اعلام کرد؛

شهریور بدترین ماه به لحاظ حوادث رانندگی/ کاهش ۹ درصدی تصادفات طی ۴ ماه اخیر

رئیس اداره رسیدگی به تخلفات و تصادفات معاونت عملیات پلیس راهور شهریور را بدترین ماه به لحاظ حوادث رانندگی خواند.

رئیس اداره رسیدگی به تخلفات و تصادفات معاونت عملیات پلیس راهور شهریور را بدترین ماه به لحاظ حوادث رانندگی خواند و گفت: بیشترین حوادث رانندگی به ویژه در تعطیلات تابستان و در شهریور بر اثر خستگی و خواب آلودگی است.

سرهنگ مجید حق شناس در مورد راهکار‌های کاهش تصادفات اظهار کرد: ترافیک و مدیریت آن یک موضوع چندوجهی است و تنها با یک روش نمی‌توان به مقصود رسید. یکی از راهکار‌های کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی افزایش اعمال قانون است. ابتدا باید در حوزه ترافیک یک فضای امن برای رانندگان ایجاد کرد و در آن فضا استاندارد‌های لازم را از کاربران درخواست کنیم.

وی ادامه داد: شاید در بسیاری از قسمت‌ها محیط امن، استاندارد‌ها و زیرساخت‌های لازم در حوزه ترافیک وجود ندارد. هر سال ۲۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته و ۴۰۰ هزار نفر مصدوم می‌شوند؛ لذا با توجه به آنکه بیشترین خطا در حوادث رانندگی ناشی از خطا‌های انسانی است باید حوادث را با اعمال قانون تخلفات حادثه ساز و افزایش جریمه کنترل کرد.

سرهنگ حق شناس یادآور شد: در همه جای دنیا نیز بیشترین حوادث رانندگی مربوط به خطای انسانی است و یکی از راهکار‌هایی که موجب افزایش انضباط بخشی در رانندگی می‌شود افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی است.

رئیس اداره رسیدگی به تخلفات و تصادفات معاونت عملیات پلیس راهور خاطرنشان کرد: همه وزارتخانه‌ها با موضوع ترافیک در ارتباط هستند و همه در حال تلاش هستند، اما هنوز به هدف موردنظر نرسیده‌ایم.

به گفته رئیس اداره رسیدگی به تخلفات و تصادفات معاونت عملیات پلیس راهور، افزایش مبلغ جریمه‌ها از تیر ماه آغاز شد، اما بحث روانی آن به کمک رسانه‌ها از تعطیلات نوروز شروع شده بود. امسال وضعیت مطلوبی داریم چرا که در حوادث رانندگی و تصادفات منجر به فوت بر اساس گزارش پزشکی قانونی در ۴ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۹ درصد کاهش داشته‌ایم.

سرهنگ حق شناس در پایان گفت‌وگوی رادیویی خود ابراز خرسندی کرد: در طول مدتی که مبلغ جرائم رانندگی افزایش یافته، میزان تخلفات رانندگی نیز کاهش یافته که نشان دهنده آن است که برای کاهش تخلفات بازدارندگی داشته است. اما برای مشخص شدن میزان اثربخشی اعمال قانون در حوادث و تخلفات رانندگی بازه میان مدت تا بلندمدت لازم است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.