سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجاره‌نشین‌ها پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزانشان را انجام دهند

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: خانواده‌هایی که تا کنون اقدام به ثبت نام فرزند خود نکرده‌اند، در هر منطقه‌ای هستند پیش‌ثبت‌نام را انجام دهند.

محمدعلی زنجانی معاون کل آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: با تدابیر دولت سیزدهم که در دولت چهاردهم نیز پیگیری شد امیدواریم مهر ماه باشکوهی را پیش رو داشته باشیم.

وی افزود: در مورد ساماندهی و آمادگی کلاس‌های ما در دبستان‌های شهرستان‌های استان تهران باید گفت که از فیروز کوه در شرق استان تا ملارد در غرب استان در بیش از ۲۰۰۰ مدرسه و دبستان سطح استان و بیش از ۱۷ هزار کلاس، آمادگی میزبانی کودکان و دانش آموزان دبستانی را داریم.

زنجانی با بیان اینکه با پیگیری‌های لازم و با تامین نیروی کیفی برای آموزش و پرورش دغدغه‌ای در مورد نداشتن معلم در سطح استان نداریم افزود: تمام مناطق ما آمادگی لازم برای شروع سال تحصیلی جدید را دارند. ما از طریق جذب آزمون استخدامی آموزگاری سال گذشته و امسال تعداد قابل توجهی از بین نیرو‌های توانمند که در آزمون‌های مختلف شرکت کرده بودند به عنوان آموزگار جذب کردیم.

معاون کل آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه ورودی دانشگاه فرهنگیان ما نیز در این دو سال به این جمع اضافه شدند تصریح کرد: امیدواریم سال تحصیلی جدید با کمترین میزان دغدغه آغاز شود. بیست و هفتم شهریور ماه روز شکوفه‌ها میزبان کلاس اولی‌ها هستیم و اول مهر در تمام مدرسه‌ها زنگ مهر و ایثار نواخته خواهد شد.

زنجانی اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که در شهرستان‌های استان تهران افتخار میزبانی بیش از ۶۴۰ هزار دانش آموز ایرانی و اتباع را در دوره دبستان داشته باشیم.

وی افزود: شهرستان‌های استان تهران شرایط بومی پذیری خود را دارند، اما میهمان هم از استان‌های مهاجر و هم کشور‌های دیگر وجود دارد که این مسئله آمار ما را دستخوش تغییرات می‌کند.

زنجانی در گفت‌وگویی رادیویی مطرح کرد: عده‌ای از ساکنان مناطق بیست و یک گانه ما اجاره‌نشین هستند و عموما در شهریور ماه جا به جا می‌شوند لذا خانواده‌هایی که تا کنون فرزند خود را ثبت نام نکرده‌اند، در هر منطقه‌ای هستند پیش ثبت نام را انجام داده و تعیین تکلیف کنند چرا که در صورت جا به جایی، انتقال دانش آموزان به سایر مدارس امکان پذیر است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: ما در بحث نیروی انسانی مشکل خاصی در استان تهران نداریم، اما اگر در منطقه‌ای کمبود معلم داشته باشیم موظفیم با کمک همکاران بازنشسته و یا همکاران دو شیفته، تمام کلاس‌ها را تعیین تکلیف می‌کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.